BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork

 
 

iDave

Tondelzoeker
Berichten
9
Hey mannen,

Zoals in mijn voorstel topic vermeld heb ik gisteren Pulled pork gemaakt van een Boston Butt.
Tot op heden maakte ik mijn PP altijd van procureur omdat mijn lokale slager geen Boston butts heeft.
Deze keer had ik mijn vlees besteld via beef en steak en omdat ik niet meer alles in huis had ook een rub.
Via die rub ben ik dan ook hier terecht gekomen, dat was namelijk the Pulled pork van Noskos.
Die had ik uitgekozen omdat hij aardig in de buurt van mijn eigen rub zit.

Het was voor mij ook de eerste keer dat ik het vlees moest trimmen omdat er nog best wel wat vet op zat.
c4f07945763c55fb9ab33939117970f2.jpg


Hierna ging de rub erover en mocht hij een nachtje in de koelkast slapen.


De volgende ging werdt mijn weber al vroeg ontstoken en klaar gemaakt voor indirect grillen. Hierna kon het vlees er gelijk op.
acf341d68119fbe57ba416368f753232.jpg


Na een aantal uur en flink wat regenbuien even checken:
3e633c88f4cc1ae6c4130ac8fe119246.jpg

6a0eea793dc2d52e7c14e3f4bea3c268.jpg


Bij een kerntemperatuur van 70 graden heb ik hem ingepakt in aluminiumfolie en weer terug gelegd op de BBQ.

Nadat deze een kerntemperatuur had van 85 graden weer van de BBQ gehaald en uitgapakt.
b42fc1477eeb228829f49b8f5fd18136.jpg


Hierna BBQ saus over de butt gesmeerd en teruggelegd op de BBQ om het af te maken.
Bij 90 graden mocht hij eraf en een uur laten rusten.

Het eindresultaat:
5a0632069ffcac89f2a04143763255e0.jpg



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Ziet er prima uit, lusten we hier ook wel. ;)
Een vraagje, waarom weer uitgepakt bij 85 gr.?  :-/
Alvast gefeliciteerd met je knor.
 
Hoi Hans, ik gebruik vanaf het begin het recept van bbq-helden voor PP.
Maar als er verbeteringen of suggesties zijn, dan hoor ik ze graag :)

Bedoelde trouwens 88 graden kerntemperatuur :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
iDave zei:
Hoi Hans, ik gebruik vanaf het begin het recept van bbq-helden voor PP.
Maar als er verbeteringen of suggesties zijn, dan hoor ik ze graag :)

Bedoelde trouwens 88 graden kerntemperatuur :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Zo zie je maar weer dat er heel veel manieren zijn om je vlees te bereiden.
Iedere recht geaarde bbq-er heeft zo z'n favoriete recept.
Zelf gebruik ik graag de wedstrijd P.P manier van de hr. Noskos.
Wijk wel eens af met de te gebruiken bbq saus (voor een ander smaakje) de manier van bereiden vind je hier.

//www.bbq-nl.com/2012/11/wedstrijd-pulled-pork.html.

Zeer de moeite waard om ook eens te proberen. :)

pBsqZ2Sl.jpg


Ligt hier nog wat na te puffen :)!
 
Lekker hoor, gratz met knorrie
 
BensBQ zei:
ziet er goed uit, lekker en alvast gefeliciteerd met je sticker ;) vraagje: waarom haal je al het vet eraf, je zal er niet van houden maar voor een pp sessie is zo'n vetlaagje nooit weg.
Gewoonte denk ik. Bij mij procureur zat er ook nooit vet aan.

Vond de laag die hier op zat ook redelijk dik.
7c52b7d4b4d3e240e4609d207d311a10.jpg


Als je die erop laat, heb je dan niet hele klompen vet uiteindelijk door je pp zitten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
iDave zei:
BensBQ zei:
ziet er goed uit, lekker en alvast gefeliciteerd met je sticker ;) vraagje: waarom haal je al het vet eraf, je zal er niet van houden maar voor een pp sessie is zo'n vetlaagje nooit weg.
Gewoonte denk ik. Bij mij procureur zat er ook nooit vet aan.

Vond de laag die hier op zat ook redelijk dik.
7c52b7d4b4d3e240e4609d207d311a10.jpg


Als je die erop laat, heb je dan niet hele klompen vet uiteindelijk door je pp zitten?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

dat vet heb je idd niet op een procureur, wel zoals je ziet op het schouder gedeelte van de boston butt (op dat vet heeft zwoerd gezeten). voor de smaak zou ik het erop laten zitten en kan je bij het einde altijd beslissen of je het wel of niet in je pp verwerkt  :)
 
Ik zeg yum!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
BensBQ zei:
iDave zei:
BensBQ zei:
ziet er goed uit, lekker en alvast gefeliciteerd met je sticker ;) vraagje: waarom haal je al het vet eraf, je zal er niet van houden maar voor een pp sessie is zo'n vetlaagje nooit weg.
Gewoonte denk ik. Bij mij procureur zat er ook nooit vet aan.

Vond de laag die hier op zat ook redelijk dik.
7c52b7d4b4d3e240e4609d207d311a10.jpg


Als je die erop laat, heb je dan niet hele klompen vet uiteindelijk door je pp zitten?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

dat vet heb je idd niet op een procureur, wel zoals je ziet op het schouder gedeelte van de boston butt (op dat vet heeft zwoerd gezeten). voor de smaak zou ik het erop laten zitten en kan je bij het einde altijd beslissen of je het wel of niet in je pp verwerkt  :)

Bij de volgende zal ik het eraan laten zitten, nu al benieuwd hoe het dan zal smalen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan