BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork

 
 

Jaakke

Pitmaster
Berichten
763
Omdat ik vind dat de vriezer leeg moet voordat weer nieuwe voorraad bestel vandaag een Pulled Pork gemaakt van een procureur die nog had liggen. Noskos Wedstijd PP aangehouden zo kon ik gelijk de enjectienaald die ik van de Sint gekregen had eens uit  proberen.

Donderdag procureur uit de vriezer en in een bak water in de koelkast gezet. Vrijdag injectie marinade gemaakt en procureur gekruid en ge?njecteerd.



De Pork Rub van LetzQ gebruikt die ik tijdens de worst workshop bij Vuur en Rook gekocht had.



in de folie gewikkeld en een nachtje de koelkast in.



Vandaag 11 uur was het moment aangebroken om de procureur op MiniMax te plaatsen.



Om een uur of 3 saus gezet (foto vergeten) en na ruim een uur in de folie gezet.



Om 6 uur van het vuur gehaald en een uurtje laten rusten in Alu folie en vervolgens pullen en eind saus er door!



Dit was de meest malse PP die gemaakt heb alleen had de rub wat pittiger gemogen van mij.



Bedankt voor het kijken!
 
Krijg er alweer honger van!

Lekkah!
 
Dat ziet er heerlijk uit!
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Lekker gefeliciteerd met je knor!
 
Lekker hoor. Hoe groot/zwaar was het vlees? Niet zo heel groot toch? Vandaar dat het zo mals was misschien.
 
Heerlijk. Gefeliciteerd! ;)
 
Lekker man... Ziet er goed uit! B-)
 
mooie sessie en mooi vlees.
en had je eerder al geinjecteerd of was dit de 1ex met je nieuwe spuit.
en is dr verschil in smaak??

oja proficiat met je knor
 
Ridevi71 zei:
Lekker hoor. Hoe groot/zwaar was het vlees? Niet zo heel groot toch? Vandaar dat het zo mals was misschien.

Net geen kilo.

Ik dacht zelf dat het door het injecteren kwam maar het kan ook het stuk vlees geweest zijn.
 
AV zei:
mooie sessie en mooi vlees.
en had je eerder al geinjecteerd of was dit de 1ex met je nieuwe spuit.
en is dr verschil in smaak??

oja proficiat met je knor

Of je de injectie marinade ook echt goed terug proeft durf ik niet te zeggen omdat het even terug is dat ik PP gemaakt heb.
Had wel het idee dat het malser was door de injectie.
 
Ridevi71 zei:
Lekker hoor. Hoe groot/zwaar was het vlees? Niet zo heel groot toch? Vandaar dat het zo mals was misschien.

Grappig ik heb de ervaring andersom hoe groter het stuk hoe malser het was.
Ik heb het nu 3x gemaakt, 1e keer 1,2kg, 2e 0,7 / 0,8kg, 3e 3,5kg en die laatste vond ik by fair de lekkerste en een stuk malser dan de anderen.

Persoonlijk heb ik het vermoeden doordat je grote zone doormoet dat alles rustiger doorgaard dan bij een relatief klein stuk en dat je hierdoor malser stuk vlees overhoud. Maar correct me if I'm wrong. Hoor graag de mening van experts hier :)

Ben benieuwd wat jullie ervaring is?
 
Ziet er top uit! Feli met knorrie!
 
lekker hoor, gefeliciteerd met je knor

Imperial Guard zei:
Ridevi71 zei:
Lekker hoor. Hoe groot/zwaar was het vlees? Niet zo heel groot toch? Vandaar dat het zo mals was misschien.

Grappig ik heb de ervaring andersom hoe groter het stuk hoe malser het was.
Ik heb het nu 3x gemaakt, 1e keer 1,2kg, 2e 0,7 / 0,8kg, 3e 3,5kg en die laatste vond ik by fair de lekkerste en een stuk malser dan de anderen.

Persoonlijk heb ik het vermoeden doordat je grote zone doormoet dat alles rustiger doorgaard dan bij een relatief klein stuk en dat je hierdoor malser stuk vlees overhoud. Maar correct me if I'm wrong. Hoor graag de mening van experts hier :)

Ben benieuwd wat jullie ervaring is?

je moet niet vergeten dat je de eerste 2 keer op de WGA gemaakt hebt Paul, en de derde op de 57, is toch wel een redelijk groot verschil
 
Gefeliciknor. Ziet er of de foto's heerlijk uit, ik krijg spontaan weer trek....
 
Terug
Bovenaan Onderaan