Ik heb nog eens een pulled pork gemaakt. Grotendeels volgens het wedstrijdrecept van Noskos.
Nu heb ik al 2 keer na elkaar dezelfde problemen.
Als de glaze er 2 uur op ligt pak ik hem in met aluminiumfolie.
Dan wacht ik tot de temperatuur 88? is geworden.
Dan neem ik het vlees van de bbq, doe ik de aluminiumfolie open om wat vocht te nemen voor de eindsaus.
Hier heb ik een probleem. Ik heb nog nooit vocht gehad in mijn aluminiumfolie. Hoe komt dit? Volgens het recept van Noskos heb ik een halve cup nodig, ik heb slechts enkele druppeltjes.
En dan pak ik hem opnieuw in met aluminiumfolie dit voor een klein uurtje.
Als ik dan het vlees wil pullen vind ik dat het vlees redelijk taai en droog is.
Zou dit de kwaliteit van het vlees zijn. Ik gebruik spiering (Belgi?) ik geloof dat dit bij jullie procureur noemt.
Ik denk van de volgende keer de temperatuur niet naar 88 te brengen maar wat lager.
Hier een foto van het vlees net na het pullen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Nu heb ik al 2 keer na elkaar dezelfde problemen.
Als de glaze er 2 uur op ligt pak ik hem in met aluminiumfolie.
Dan wacht ik tot de temperatuur 88? is geworden.
Dan neem ik het vlees van de bbq, doe ik de aluminiumfolie open om wat vocht te nemen voor de eindsaus.
Hier heb ik een probleem. Ik heb nog nooit vocht gehad in mijn aluminiumfolie. Hoe komt dit? Volgens het recept van Noskos heb ik een halve cup nodig, ik heb slechts enkele druppeltjes.
En dan pak ik hem opnieuw in met aluminiumfolie dit voor een klein uurtje.
Als ik dan het vlees wil pullen vind ik dat het vlees redelijk taai en droog is.
Zou dit de kwaliteit van het vlees zijn. Ik gebruik spiering (Belgi?) ik geloof dat dit bij jullie procureur noemt.
Ik denk van de volgende keer de temperatuur niet naar 88 te brengen maar wat lager.
Hier een foto van het vlees net na het pullen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk