BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork (voor de sticker)

 

Rhaelak

Tondelzoeker
Berichten
13
Gisteren pulled pork gemaakt op de grizlly grill.

Vrijdagavond de procureur, een flinke van 3,2 kg, voorzien van injectiemix en een rub waarna deze een nachtje de koelkast in mocht.

De injectiemix komt uit het boek van Noskos en als rub had ik dit keer gekozen voor eentje van de rokende reigers, het zakje van 100 gram bleek achteraf gezien toch wel erg weinig voor zo'n flinke jongen. Het restant heb ik aangevuld met een restje noskos pulled pork mix en een all purpose rub.

WhatsApp Image 2020-10-11 at 09.38.08(3).jpeg


WhatsApp Image 2020-10-11 at 09.38.08(5).jpeg


Zaterdagochtend om 8.00 de grizlly grill aangestoken met 3 chunks kersenhout en een chunk appel.
Rond 8.30 was de boel mooi op temperatuur en mocht hij 5 uur roken op 110 graden.

WhatsApp Image 2020-10-11 at 09.38.08.jpeg





Na 5 uur en een kerntemperatuur van 67 graden een glaze aangebracht om een bark te krijgen.


WhatsApp Image 2020-10-11 at 09.38.08(2).jpeg




Doordat de kerntemperatuur nog vrij laag was en ik niet tot 20.00 's avonds wilde wachten met eten, zeker niet met bezoek, heb ik dit keer na 1,5 uur ingepakt (kerntemperatuur 70 graden). Na nog ongeveer 2-2,5 uur was de kerntemperatuur 87 en overal boterzacht.

Folie opengemaakt om uit te laten dampen en na een kwartiertje opnieuw ingepakt en nog een klein uurtje laten rusten.

WhatsApp Image 2020-10-11 at 09.38.08(4).jpeg



Na het rusten uit elkaar getrokken en de eindsaus uit het boek van Noskos erdoor gemengd.

WhatsApp Image 2020-10-11 at 09.38.07.jpeg



Pulled pork geserveerd met pistoletjes uit de oven, gebakken uitjes en een coleslaw van appel en koolrabi, helaas daar geen foto meer van genomen (vergeten).

Het was weer heerlijk en ik blijf verbaasd hoe weinig er uiteindelijk van over blijft voor de volgende dag (600 gram).
Totale bereidingstijd inclusief rusten ongeveer 10,5 uur. Was een beste run :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi product alvast gefeliciteerd met je sticker.
 
Je bent effe bezig maar het ziet er goed uit
Visite ook tevreden?
 
@rno

Jazeker. Iedereen vond het heerlijk, dat was ook wel aan het gebrek aan restant te zien :)
 
Man man man, ik krijg spontaan al zin om zelf weer zolang aan de slag te gaan. Ziet er enorm goed uit! Gefeliciteerd met de knor!
 
sticker in de pocket !!
mooi zeg, ziet er goed uit
 
Mooi hoor!
Volgens mij heb je alleen alle foto's dubbel geplaatst :D
 
Mooi hoor!
Volgens mij heb je alleen alle foto's dubbel geplaatst :D
We kunnen er ook geen genoeg van krijgen he hahaha. Mooie run

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Lekkere P.P. gefeliciteerd met je sticker. ;)
 
Mooie run. En een heerlijk PP als beloning. Dat moet smullen geweest.
Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan