BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork van schouder

 
 
 

dennis

Gemarineerd
Berichten
1.200
Voor vandaag bij de slager een schouder besteld, zonder poot.


Zwoerd eraf laten halen, vetlaag laten zitten.


Heb hem ge?njecteerd met de injectievloeistof zoals in Noskos wedstrijd pulled pork recept.
Als rub de southern succor rub, aangevuld met wat knoflookpoeder en een beetje extra mosterdpoeder.



Morgen gaat ie hopelijk pulled pork worden...,
Wish me luck ,  zie er best een beetje tegenop op een doodnormale kogel q!
 
ligt ie er al op? succes vandaag
 
Ceriel zei:
Ik zie al een Knorretje bij je naam staan, dus wat kan er misgaan?  ;)

Procureur ging wel, maar een hele schouder, kilo of 6 was ie, dat is toch wel andere koek. Merkte ik tenminste met het maken van de rub, hard werken, versgemalen peper!

Leo zei:
ligt ie er al op? succes vandaag

Lig wat achter, had me verslapen, maar hij ligt inmiddels in de sauna!

 
Dat is een fors stukje vlees zeg, nu al indrukwekkend!
 
Vooral indrukwekkend als we die  vanavond met twee?n op krijgen :D
 
Vraagje voor de ervaren PP producenten...wanneer doe je nou de glaze erop, in combinatie met het inpakken in folie? Want als ik bij 65 graden inpak, dan conflicteert dit enigszins met glaze aanbrengen bij 74 graden? Glaze in de folie lijkt me niet wat?

Tussenstand 10.35: kerntemp 45, bbq 107.
 
na 5 uur de glaze erop, en dan inpakken bij 74 graden.
Daarna duurt het nog ongeveer een uur tot 88.
 
Dus je laat de glaze niet in de "buitenlucht"?
 
Ah, ok, we gaan het meemaken. Ik merkte dat het de vorige keer, met procureur was dat, niet mooi uit kwam, maar we gaan het meemaken, bedankt.
 
Niet teveel kijken. If you're lookin you aint cooking.
 
Helemaal gelijk, maar ik moest kooltjes bijvullen, en ook meteen maar de glaze erop gedaan, zat op 73 graden.
 
En zo kwam ie gisteravond rond 18.00 uit de alu folie:



Van na het pullen geen foto's want we hadden honger, na een dag heerlijke luchten.
Hij was erg lekker, lekkerder nog dan mijn vorige, die van procureur was. Geen idee waarom, heb niks anders gedaan, behalve dat ik op de schouder de vetlaag had laten zitten. Dit zou ik een volgende keer niet meer doen denk ik. Lastig pullen :)
Mocht ik nog ooit pulled pork maken ga ik toch iets aanpassen aan de injectievloeistof en de saus, voor een kruidiger en minder zoet resultaat.
 
Dat is het leuke, steeds een beetje aanpassen tot het varkentje perfect is....zo na een stuk of 100  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan