Alweer bijna een week geleden kom ik er achter dat ik deze ben vergeten te posten.
Er kwam bezoek, waarvan het onduidelijk was of ze bleven eten , dus dan is pp altijd goed
. En om de cliffhanger alvast weg te geven: UITERAARD bleven ze eten.
Begonnen met een mooie procureur van 2,7kg.
In een rub gezet van peper, zout en gerookt paprikapoeder.
Hierna, dus niet de dag op voorhand of eerst injecteren, gelijk op de Q.
Een uur roken bij 121 graden.
Een keer hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de DO. Dat was zeer goed bevallen, dus waarom niet nog een keer.
Hiervoor ging ik een saus (vocht) toevoegen om meteen al smaak mee te geven.
De saus is op basis van: rode ui, knoflooktenen, paprikapoeder, komijn, cayennepeper, tomatenpasta en blondbier.
Een uur later mocht het vlees direct in de DO.
Als je op dit moment had geweten dat ik pas om 11.00u ben begonnen, dacht je vast dat het krap zou worden voor het eten.....
14.15u de kerntemperatuur van 96 graden was bereikt..... Eigenlijk nog iets te ver ook
... Maar gelukkig niets verpest.
Na het uitdampen ingepakt in aluminiumfolie, handdoeken en in de koelbox.
Laten rusten tot 19u en nog steeds bloedheet
.
Damn wat was dat lekker zeg.
Ik heb niet al het opgevangen vocht gebruikt, maar voordeel is wel dat je al die lekkere smaken op vangt en kunt gebruiken.
Bedankt voor het kijken.
Er kwam bezoek, waarvan het onduidelijk was of ze bleven eten , dus dan is pp altijd goed

Begonnen met een mooie procureur van 2,7kg.
In een rub gezet van peper, zout en gerookt paprikapoeder.
Hierna, dus niet de dag op voorhand of eerst injecteren, gelijk op de Q.
Een uur roken bij 121 graden.
Een keer hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de DO. Dat was zeer goed bevallen, dus waarom niet nog een keer.
Hiervoor ging ik een saus (vocht) toevoegen om meteen al smaak mee te geven.
De saus is op basis van: rode ui, knoflooktenen, paprikapoeder, komijn, cayennepeper, tomatenpasta en blondbier.
Een uur later mocht het vlees direct in de DO.
Als je op dit moment had geweten dat ik pas om 11.00u ben begonnen, dacht je vast dat het krap zou worden voor het eten.....
14.15u de kerntemperatuur van 96 graden was bereikt..... Eigenlijk nog iets te ver ook

Na het uitdampen ingepakt in aluminiumfolie, handdoeken en in de koelbox.
Laten rusten tot 19u en nog steeds bloedheet

Damn wat was dat lekker zeg.
Ik heb niet al het opgevangen vocht gebruikt, maar voordeel is wel dat je al die lekkere smaken op vangt en kunt gebruiken.
Bedankt voor het kijken.