BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork te snel ?

Bert Augenbroe

Tondelzoeker
Berichten
8
Hallo

Ik ben pulled pork aan het maken op mijn oude Weber 47 cm ik heb een Snake gemaakt van 3 eco braza blokjes onderop en daarop nog een rij van 2 blokjes en daarop rook hout.in het midden een bak van kokend water maar na 3,5 uur was de varkens procureur van 2,3 kilo al op 74 graden is dat niet erg snel ? De gemiddelde temp. Was 110 graden.

DSC_0393.JPG


DSC_0394.JPG
 
Goede morgen, dat past precies zeg! Dat is redelijk vlot, maar je komt nu in "the zone" of "stall" ( https://www.bbq-nl.com/de-zone/ ) goede kans dat hij daar dus lang gaat blijven hangen. Inpakken is dan een prima optie.

Los daarvan: ligt je stuk niet wat kort op de brandende kolen? Zou zonde zijn als hij daar door stralings warmte te hard gaat en droog wordt. Je zou daar gemakkelijk een hitteschildje kunnen plaatsen van aluminium bakjes ofzo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
 
Dank je dat is waar ik ook een beetje bang voor ben dat de BBQ te klein is voor dit stuk vlees of andersom uiteraard. Weet niet of het nadelig zou zijn als hij "te snel " klaar zou zijn
 
Ik heb dit ook een paar keer gehad met een vergelijkbaar gewicht. Ook met 3,5 uur op 74 graden. Gisteren een stuk van 3,2 kg erop en na 5 uur pas 67 graden.

Gewoon lekker doorgaan, inpakken of niet en het komt helemaal goed.
 
Hij was heerlijk wat ik volgende keer beter zou willen hebben is dat het vlees sappiger blijft. Ik heb het idee dat er veel vocht verloren is gegaan er zat ook niet veel in het folie. Bedankt allen voor de reacties en tips

Verstuurd vanaf mijn J9110 met Tapatalk
 
Hoe heb je hem bereid voordat hij de BBQ op ging? Eerste keer dat ik PP maakte heb ik geen injectiemix gebruikt en toen was hij ook vrij droog. xtra saus maakt het wel sappiger maar is dan meer een lapmiddel.
 
Ik heb het recept van noskos gevold exact. Dus ook geinjecteerd. Dit was ook mijn eerste keer. Aan daarom ook niet echt vergelijken. Heb het ook nog nooit buiten de deur gegeten. Het Zou daarom misschien ook nog aan mijn verwachting kunnen liggen

Verstuurd vanaf mijn J9110 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan