BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork revange

 
 
 

PeeVee

Kooltjesharker
Berichten
127
Na de niet helemaal (maar wel bijna) gare varkensnek van vorige keer wegens tijdgebrek, deze keer wat vroeger opgestaan en he-le-maal gelukt.Procureur heeft 3 dagen in mijn milde rub gelegen. Voor het eerst ook de nek ge?njecteerd met mengseltje van appelciderazijn, appelsap en zout (even vergeten wat nog meer) en deze keer ook voor het eerst saus met vocht uit de folie door het vlees gedaan. Was echt heerlijk hmmmm... Voor het eerst ook op de OTG67. Juist ivm factor "tijd" heb ik temperatuur op 130 - 135 gehouden, achteraf gezien was dat niet nodig. Wat ik leuk vind van de OTG67 is dat ik met 2 vuurtjes (briketten bakjes, dat werkte inderdaad prima Frits) en lucht helemaal dicht constant op 120 graden zat. Ik was bang dat dat te lang zou duren, vandaar een heel klein beetje lucht aan de onderkant erbij, volgende keer gewoon helemaal schuif dicht. Ik haalde nu ruim 4,5 uur op 2 brikettenmandjes vol (ong. 1 schoorsteentje + ong. 5 "koude" briketten per bakje).

Varkensnek in de rub:
2013-04-08-varkensnek-in-rub_s.jpg


Twee verdiepingen in de OTG67, we krijgen eters (totaal voor 9 man), op de voorgrond nog een stuk lamsbout (over van de dag ervoor):
2013-04-14-maiden-run-otg67-1_s.jpg


Ik heb links en rechts de brikketten mandjes. Daarnaast aan beide kanten 2 bakstenen in folie (totaal 4 dus), in het midden een gietijzeren pan met water en nog een aluminium schaal met water. Op deze was was met de luchtschuif helemaal dicht, mooie constante temperatuur van 120 graden mogelijk.
2013-04-14-maiden-run-otg67-2_s.jpg


Aangezien ik met mijn OTS57 niet lager kom dan 135-140 graden, heb ik 'm een beetje lucht gegeven. Bij nader inzien was dat niet nodig geweest, doe ik dus ook niet meer. Na 3+ uur garen (iets te lang). De lamsbout (over van de dag ervoor) ligt nu ook lekker te garen in rode wijn, snuf zout en wat knoflookteentjes. Het resultaat na 3+ uur:
2013-04-13-na-3-uur-2_s.jpg


Lekker moppen met glaze:
2013-04-13-na-3-uur-3_s.jpg


Oja, nu ook de kipjes op de smoker gelegd, welkoms snackje:
2013-04-14-kipjes-op-smoker-2_s.jpg


Ingepakt in folie met glaze (op basis van rub en Nosko's receptuur) en scheut appelsap kerntemperatuur van 88 C. bereikt:
p4140098_s.jpg


Ziet er goed uit:
p4140099_s.jpg


Even trekken:
p4140101_s.jpg


Hmmmm:
p4140116_s.jpg


 
Ziet er allemaal heerlijk uit :D
 
Ziet er allemaal heerlijk uit. Ik krijg meteen weer zin om de BBQ aan te steken :)
 
Goede revange.
 
Eigenlijk niks... Ik denk dat ik straks even aan de gang gaat :)
 
Ziet er goed uit. ;D

Gerard777 zei:
Ziet er allemaal heerlijk uit. Ik krijg meteen weer zin om de BBQ aan te steken :)

Volgens mij ben jij in bbq-land Gerard.
 
Nou dat is nogal een heftige revange.  Dat zal die PP leren dat er met jou niet te spotten valt  ;D
Goed gedaan !
 
Mooie sessie zo op de ketel hoor! Van harte met je knorretje!!
 
Bedankt allemaal, het was heerlijk, het enige probleem was eigenlijk dat ik (en de gasten) nog wel wat meer spare ribs hadden gelusten maar de PP aan het eind maakte toch ook wel indruk. Zelfs de "ik houd eigenlijk niet zo van vlees gasten" vonden het verrukkelijk en hebben ook gegeten als dokwerkers. Ik ben zelf niet zo dol op BCC (mag ik een alternatieve kip opdracht?) ga binnenkort maar een gooi doen naar het koetje (telt sucadestuk ook als "brisket"?). Eerst maar eens 10x dat filmpje bekijken en uit m'n hoofd leren  ;)
 
ziet er goed uit! en een sucadestuk is niet te vergelijken met de brisket.
 
Niets is te vergelijken met brisket. Het is een lastig stuk vlees om goed te bereiden. Beer Can Chicken hebben we ook met een reden gekozen, namelijk dat dit vaak het eerste gerecht is dat mensen maken wanneer ze afstappen van sat? en speklapjes en op die manier een nieuwe manier van barbecue?n ontdekken, indirect.

Als je het niet wilt maken hoeft dat niet hoor, niemand kijkt je er hier op aan en je bent er echt niet minder om.
 
Gefeliciteerd met je knor!
 
Noskos +1
 
Terug
Bovenaan Onderaan