Hallo BBQ fanaten!
Hierbij een kort verslagje van mijn allereerste low&slow sessie ooit
Ik heb 't recept van Noskos (het welbekende wedstrijd recept)
Stuk procureur van 2,5 kilo. (van de Makro)
Na de injectie
In de rub, ingepakt en daarna een nachtje in de koelkast
De barbecue klaar gezet voor de volgende dag met een snake (hierover later meer)
De volgende dag om 8 uur was de Q klaar en op temperatuur. Na 5 uur zag hij er zo uit
Lekker ingesmeerd met bbq saus
Weer 2 uurtjes verder zat er een leuke bark op.
Hierna heb ik 'm ingepakt en toen was 't wachten tot de kern temperatuur 88 graden was
Saus aangemaakt etc met wat opgevangen vocht, opnieuw ingepakt en laten rusten. Dit kwam uit de folie na een uurtje
En pullen maar!
Op een broodje met zelfgemaakte coleslaw en friet!
Het eindresultaat was heerlijk en zeker de moeite en het wachten waard!
Ik heb alleen de snake een beetje verkeerd ingeschat. Na 4 uur storte de temperatuur in en bleek mijn snake dus al op te zijn...
Het aanvullen van de briketten zorgde voor enorme temperatuur pieken en het was de laatste 4 uur echt een heel gedoe om
dat weer stabiel te krijgen! Volgende snake moet dus minstens 2 keer zo lang worden hahaha (of een smoker kopen... of een UDS maken)
Ook zal ik de volgende keer iets minder Worchershirerceirerere saus gebruiken, ik vond het nu iets te overheersend.
Bedankt voor 't lezen!
Hierbij een kort verslagje van mijn allereerste low&slow sessie ooit

Ik heb 't recept van Noskos (het welbekende wedstrijd recept)
Stuk procureur van 2,5 kilo. (van de Makro)

Na de injectie

In de rub, ingepakt en daarna een nachtje in de koelkast

De barbecue klaar gezet voor de volgende dag met een snake (hierover later meer)

De volgende dag om 8 uur was de Q klaar en op temperatuur. Na 5 uur zag hij er zo uit

Lekker ingesmeerd met bbq saus

Weer 2 uurtjes verder zat er een leuke bark op.

Hierna heb ik 'm ingepakt en toen was 't wachten tot de kern temperatuur 88 graden was

Saus aangemaakt etc met wat opgevangen vocht, opnieuw ingepakt en laten rusten. Dit kwam uit de folie na een uurtje

En pullen maar!

Op een broodje met zelfgemaakte coleslaw en friet!

Het eindresultaat was heerlijk en zeker de moeite en het wachten waard!
Ik heb alleen de snake een beetje verkeerd ingeschat. Na 4 uur storte de temperatuur in en bleek mijn snake dus al op te zijn...
Het aanvullen van de briketten zorgde voor enorme temperatuur pieken en het was de laatste 4 uur echt een heel gedoe om
dat weer stabiel te krijgen! Volgende snake moet dus minstens 2 keer zo lang worden hahaha (of een smoker kopen... of een UDS maken)
Ook zal ik de volgende keer iets minder Worchershirerceirerere saus gebruiken, ik vond het nu iets te overheersend.
Bedankt voor 't lezen!