BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork op OTP57 (eerste low&slow)

 
 
 

Axedeo

Vuurmaker
Berichten
94
Hallo BBQ fanaten!
Hierbij een kort verslagje van mijn allereerste low&slow sessie ooit :D
Ik heb 't recept van Noskos (het welbekende wedstrijd recept)

Stuk procureur van 2,5 kilo. (van de Makro)
20150319_213550_resized_zpsz1iwkdxz.jpg


Na de injectie
20150319_214246_resized_zpsobq5t5o5.jpg


In de rub, ingepakt en daarna een nachtje in de koelkast
20150320_072404_resized_zpsg2nl56dp.jpg


De barbecue klaar gezet voor de volgende dag met een snake (hierover later meer)
20150319_221140_resized_zpsfnyzavqa.jpg


De volgende dag om 8 uur was de Q klaar en op temperatuur. Na 5 uur zag hij er zo uit
20150320_125530_resized_zpsmjnyqhge.jpg


Lekker ingesmeerd met bbq saus
20150320_125901_resized_zpslmlgkx64.jpg


Weer 2 uurtjes verder zat er een leuke bark op.
20150320_145614_resized_zpswrubor8j.jpg


Hierna heb ik 'm ingepakt en toen was 't wachten tot de kern temperatuur 88 graden was
20150320_160359_resized_zpsspbjtm5d.jpg


Saus aangemaakt etc met wat opgevangen vocht, opnieuw ingepakt en laten rusten. Dit kwam uit de folie na een uurtje
20150320_172116_resized_zpshp19ello.jpg


En pullen maar!
20150320_173000_resized_zpsemi4j3az.jpg


Op een broodje met zelfgemaakte coleslaw en friet!
20150320_173508_resized_zpsiq9hyv7s.jpg


Het eindresultaat was heerlijk en zeker de moeite en het wachten waard!

Ik heb alleen de snake een beetje verkeerd ingeschat. Na 4 uur storte de temperatuur in en bleek mijn snake dus al op te zijn...
Het aanvullen van de briketten zorgde voor enorme temperatuur pieken en het was de laatste 4 uur echt een heel gedoe om
dat weer stabiel te krijgen! Volgende snake moet dus minstens 2 keer zo lang worden hahaha (of een smoker kopen... of een UDS maken)

Ook zal ik de volgende keer iets minder Worchershirerceirerere saus gebruiken, ik vond het nu iets te overheersend.

Bedankt voor 't lezen!


 
Ziet er super uit. Mooie foto-reportage...
Thanks :D
 
mooie reportage hoor, gefeliciteerd met je knor  :)
 
Lekker Wouter, gefeliciteerd met je stickertje!
Wat betreft die snake, gewoon nog een keer proberen, of idd een UDS bouwen  ;)
 
Ceriel zei:
Lekker Wouter, gefeliciteerd met je stickertje!
Wat betreft die snake, gewoon nog een keer proberen, of idd een UDS bouwen  ;)
Dank!
Ik neig heel erg naar 't bouwen van een UDS. Er zijn tig voorbeelden te vinden op 't net,
maar ik heb echt 2 linker handen. Echter lijkt 't allemaal wel goed te doen, in ieder geval zo
dat ik denk "Dat moet ik toch ook kunnen?"
Ben al een klein beetje begonnen met inventariseren. Dit weekend maar 's opzoek gaan in de
plaatselijke bouwmarkt naar onderdelen.
 
Mooie run, congrats met je knorretje
 
Gefeliciteerd met je knorretje!

En niet teveel tobben over die temperatuur hoor, voor PP is het helemaal niet zo extreem kritisch, als je straks voor je koetje gaat moet je daar wel beter controle over krijgen, maar dan staat die UDS vast al lekker te ronken! ;)
 
gefeliciteerd met je knorretje.


Wel een aparte weerspiegeling in de foto waar je PP klaar maar nog in 1 stuk is.
 
Volgens mij gebruik je een Weber57?

Idee is ook om dan een smokenator te gebruiken. Blijft de temperatuur prachtig op 115 graden en je hoeft geen nieuwe Q of smoker aan te schaffen.

Leuke foto's!
 
Mooie run gefeliciteerd met je knor. Mijn eerste PP ging ook op de 57cm met idd een langere snake en boven op ook nog een rijtje. Weliswaar met de weber long lastings maar was goed te doen.

Later nog eens gedaan met ecobrassa's en dat was helemaal top wat betreft de snake.

Laat je hierdoor zeker niet tegehouden voor het bouwen van een uds hoor :D
 
Gefeliciteerd met je Knor. Ik kan je trouwens garanderen dat je bij de eerste keer met een UDS of smoker ook zoekende bent.
Mijn eerste PP op een WSM was ook lastig controleerbaar. Maar veel oefenen is leuk en ook erg lekker.........
 
Gefeliciteerd met je knor. En wat betreft die UDS ...gewoon beginnen, ook al heb je 2 linker handen.
 
Knor in de pocket!! :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan