BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork op de wga: iemand tips?

 

1012sabine1985

Kooltjesharker
Berichten
214
Lieve BBQ-vrienden,

Vandaag op de planning: pulled pork van de WGA. We zijn lekker op vakantie en kwamen eerder deze week een mooi stukje procureur tegen bij een lokale boerderij. Dit kon ik natuurlijk niet laten liggen. Het is een stukje van 1 kilo, valt dus mee. Ik ga hem vandaag klaarmaken op de WGA. Iemand al ervaringen daarmee? Tips?

Ik ga hem klaarmaken volgens het wedstrijdrecept van Noskos, op het injecteren na. De injectienaald heb ik niet bij me. De rub en bbq-saus heb ik wel mee. De bereidingstijd zal natuurlijk wel wat minder lang zijn dan bij een stuk van 2,5 kilo.

Eerder deze week ook geprobeerd indirect te bbq-en op de WGA, maar ik merkte dat het indirecte deel veel schommelt. Iemand een idee hoe ik een goede scheiding maak tussen direct en indirect? Ik had nu een grilbakje gevouwen en ertussen geplaatst samen met extra aluminiumfolie.

Alvast bedankt en het resultaat volgt snel!
 
hoi Sabine,

Op de WGA blijft het altijd een beetje improviseren. Het apparaat heeft weinig massa dus houd de warmte niet zo goed vast. (Merk je ook bij het doven.)

Ik zelf gebruik vaak een waterbak als warmte opslag, heb het idee dat het wel verschil maakt.
Je kan er ook wat zand of stenen in doen.

Dat de temperatuur een een graat of 10 schommelt daar maak ik me nooit zo druk om overigens.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Veel plezier vandaag !
 
hoi Sabine,

Op de WGA blijft het altijd een beetje improviseren. Het apparaat heeft weinig massa dus houd de warmte niet zo goed vast. (Merk je ook bij het doven.)

Ik zelf gebruik vaak een waterbak als warmte opslag, heb het idee dat het wel verschil maakt.
Je kan er ook wat zand of stenen in doen.

Dat de temperatuur een een graat of 10 schommelt daar maak ik me nooit zo druk om overigens.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Veel plezier vandaag !
Bedankt voor je reactie! Zet je de warmtebak, net als in een grotere BBQ dan onder de pulled pork in de WGA? Past wel toch? En als je zand of stenen gebruikt, waar leg je die dan neer? Die 10 graden maak ik mij inderdaad ook niet zo druk om. Gaat vast goedkomen. Verslag volgt later!
 
Lieve BBQ-vrienden,

Vandaag op de planning: pulled pork van de WGA. We zijn lekker op vakantie en kwamen eerder deze week een mooi stukje procureur tegen bij een lokale boerderij. Dit kon ik natuurlijk niet laten liggen. Het is een stukje van 1 kilo, valt dus mee. Ik ga hem vandaag klaarmaken op de WGA. Iemand al ervaringen daarmee? Tips?

Ik ga hem klaarmaken volgens het wedstrijdrecept van Noskos, op het injecteren na. De injectienaald heb ik niet bij me. De rub en bbq-saus heb ik wel mee. De bereidingstijd zal natuurlijk wel wat minder lang zijn dan bij een stuk van 2,5 kilo.

Eerder deze week ook geprobeerd indirect te bbq-en op de WGA, maar ik merkte dat het indirecte deel veel schommelt. Iemand een idee hoe ik een goede scheiding maak tussen direct en indirect? Ik had nu een grilbakje gevouwen en ertussen geplaatst samen met extra aluminiumfolie.

Alvast bedankt en het resultaat volgt snel!
Een goede scheiding maak je van alluminiumfolie een paar keer dubbel vouwen en op ±de helft van je WGA omhoog vouwen en een opvang bakje
met warm water plaatsen de brandstof doe je in andere deel.
Ik heb een gescheiden rooster dan je wat meer brandstof kwijt 't is wat Berhard zegt het gaat wel maar het blijft improviseren.
Succes.
 
Geen gemakkelijke opdracht, maar wel een mooie uitdaging. Ben bang dat aluminium folie niet genoeg is als firewall, misschien een baksteen.
weet niet of een snakemethode met briketten ook werkt in een WGA.

succes
 
Ben bang dat je voor een baksteen niet genoeg ruimte hebt maar wellicht kan je e.e.a. aanpassen.
 
Geen gemakkelijke opdracht, maar wel een mooie uitdaging. Ben bang dat aluminium folie niet genoeg is als firewall, misschien een baksteen.
weet niet of een snakemethode met briketten ook werkt in een WGA.

succes
De baksteen is denk ik te dik, maar we gaan op zoek naar iets dunners op de camping. Ook een leuke uitdaging ;). De snake gaan we ook proberen!
 
Je zou een worst kunnen maken van zand in aluminiumfolie. En deze als scheidingswand houden. Denk dat uitdroging je grootste zorg zal zijn.
Je kan er natuurlijk ook porksteaks van maken. Fijne vakantie 😉👍
Dat is ook een goede tip inderdaad!

Inmiddels zijn we zo'n drie uur bezig en het gaat goed. Bedoel je uitdroging van het vlees? Ik hoop dat dat ook goed zal gaan. We moeten nog even geduld hebben...
 
Op deze foto ligt de procureur er net op:
20210724_140121.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Oe leuk! Ben benieuwd hoe het uitpakt. Mijn ervaring is dat de temperatuurschommeling niet zoveel uitmaakt, helemaal niet met
PP. Vlees z’n werk laten doen. Tér voorkoming van uitdroging zou je eventueel nog kunnen sprayen?

En ach, mocht het droog worden (traumatisch terugdenkend aan m’n eerste keer PP 😂), kun je met een heerlijk bbqsausje en wat boullion alsnog een prima PP op je campingtafeltje zetten 😉
 
Gaaf hoor PP op een WGA 💪 Procureur kan wel wat hebben dus dat gaat hoe dan ook lekker worden :love:
 
Oe leuk! Ben benieuwd hoe het uitpakt. Mijn ervaring is dat de temperatuurschommeling niet zoveel uitmaakt, helemaal niet met
PP. Vlees z’n werk laten doen. Tér voorkoming van uitdroging zou je eventueel nog kunnen sprayen?

En ach, mocht het droog worden (traumatisch terugdenkend aan m’n eerste keer PP 😂), kun je met een heerlijk bbqsausje en wat boullion alsnog een prima PP op je campingtafeltje zetten 😉
Komt inderdaad vast goed! En met een zelfgemaakte bbq-saus, de saus van Noskos en een drankje erbij kan het niet droog worden. Maar we moeten nog geduld hebben... zit nu op 89 graden!
 
Heerlijk!!!! Met alle lof voor de WGA! Nu eerst nagenieten en dan volgt het draadje snel!
 
hoi
dat ziet er goed gelukt uit. Altijd leuk zoiets maken op de WGA

En ? bleef de WGA een beetje op temparatuur? Met dat water er bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan