Zaterdag bij de slager een lekker stukje vlees gehaald om Pulled Pork te maken. Flink in de rub gezet en vacu?m getrokken. Vanochtend om 8 uur uit de koelkast gehaald en een half uurtje later de Kamado aangestoken. In plaats van een plate setter heb ik een gietijzeren bak gebruikt. Om 9.30 lag het vlees er op en kon de klep dicht. Dan komt het lastigste;-) de klep ook dicht laten
na 3 uur zaten we op 70? en zakte de temperatuur van de kamado
. Besloten het vlees in te pakken in folie en de kolen te checken. Bijvullen was echt nodig. Zorgvuldig bijgevuld en het vlees ingepakt er weer op. De kerntemperatuur zat op 72? misschien iets te laag maar je moet wat. Bij 84? het folie er af en weer op het rooster. Vocht netjes opgevangen voor later. Toen gebeurde er even niets met de temperatuur.. en ineens zakte deze. Toch even gewacht omdat de temp op de kamado nog redelijk constant op 115 stond. Later steeg de temp weer rond 17.00 zaten we al aardig in de buurt van 90? en heb ik de buitenkant even lekker in de bbq saus gesmeerd. En gelijk weer gesloten. Om 17.30 weer ingepakt en onder een stapel handdoeken laten rusten. Ze ( vrouw en kinderen ) werden ongeduldig om 18.00 dus ben ik maar uit gaan pakken en gaan pullen.! Dan ging lekker makkelijk en rook verrukkelijk
.
Uiteindelijk erg geslaagd, volgende keer iets meer pit in de rub, dat wel..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Uiteindelijk erg geslaagd, volgende keer iets meer pit in de rub, dat wel..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk