Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Na zo lang verlekkerd naar alle youtube filmpjes en forumdraadjes te hebben gekeken is het nu eindelijk zo ver, mijn eerste pp gaat op de q.
Ik heb net mn ogen open en heb de q aangestoken, dat word een leuk dagje vandaag.
Het is altijd spannend zo'n eerste keer. Tip post veel foto's en temperatuur tussenstanden. Dan kan je makkelijk virtueel bijgestaan worden. Hoe ga je hem maken met of zonder inpakken?
ik ga hem niet inpakken. Ik ben wel van van een krokant randje dus die bark moet er zeker op .
Eerst maar is de temp van de q naar 100 krijgen. Het is ff zoeken naar de juiste hoeveelheid briketten en ik heb nog geen over termometer dus doe het nu ff met de sntandaard van de q en leg de vlees termo er ff in om een indicatie te krijgen.
Ik heb een procureur van een kilo gehaald omdat het de eerste poging is. Ik heb hem gister in de dry rub gezet met het volgende recept. Carolina BBQ Rub Recipe
Ingredi?nten:
2 eetlepels (el)l zout
2 el suiker
2 el bruine/riet suiker
2 el komijn poeder
2 el chilipeper poeder
2 el zwarte peper
4 el paprika poeder
De vlees thermometer van ikea werkt best goed om de temp van de q te meten. Die van de ikea en van de q geven zon beetje hetzelfde aan dus ik denk dat ik wel een goeie indicatie van de temp krijg. Die van de ikea gaat straks in het vlees dus moet ik het met die van de q doen.
Ik moest net even naar de markt enz. Twee uurtjes van huis helaas was de temp gedaald naar 50. Het vlees zit nog wel op 60 gr. Maar ff wat brikketen erbij gedaan om de boel weer op te stoken. Ik heb verder niet naar het vlees gekeken.
Het was wel ff puzzelen met het vast houden van de temperatuur en roken maar dat zijn goeie lessen geweest voor de volgende keer. De tips en trucs op het forum hebben zeker geholpen, thanks. Nu nog ff laten rusten en dan weet ik helemaal of is gelukt. Ook daar komen nog foto?s van...
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.