BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork maagd daar gaat ie...

 
 
 

Falcon

Kooltjesharker
Berichten
219
Goeie morgen,

Na zo lang verlekkerd naar alle youtube filmpjes en forumdraadjes te hebben gekeken is het nu eindelijk zo ver, mijn eerste pp gaat op de q.
Ik heb net mn ogen open en heb de q aangestoken, dat word een leuk dagje vandaag.
 
Het is altijd spannend zo'n eerste keer. Tip post veel foto's en temperatuur tussenstanden. Dan kan je makkelijk virtueel bijgestaan worden. Hoe ga je hem maken met of zonder inpakken?
 
ik ga hem niet inpakken. Ik ben wel van van een krokant randje dus die bark moet er zeker op  :).

Eerst maar is de temp van de q naar 100 krijgen. Het is ff zoeken naar de juiste hoeveelheid briketten en ik heb nog geen over termometer dus doe het nu ff met de sntandaard van de q en leg de vlees termo er ff in om een indicatie te krijgen.
 
Ik heb een procureur van een kilo gehaald omdat het de eerste poging is. Ik heb hem gister in de dry rub gezet met het volgende recept. Carolina BBQ Rub Recipe

Ingredi?nten:
2 eetlepels (el)l zout
2 el suiker
2 el bruine/riet suiker
2 el komijn poeder
2 el chilipeper poeder
2 el zwarte peper
4 el paprika poeder

 
Voor een procureur van een kilo moet je het binnen 8 uur kunnen halen. Succes.
 
De vlees thermometer van ikea werkt best goed om de temp van de q te meten. Die van de ikea en van de q geven zon beetje hetzelfde aan dus ik denk dat ik wel een goeie indicatie van de temp krijg. Die van de ikea gaat straks in het vlees dus moet ik het met die van de q doen.

 
Dat is goed om te weten eddeped bedankt!
 
ik krijg helemaal zin in pp, misschien dit weekend ook maar weer aan de bak, succes!  :)
 
Succes met de run
 
Ik moest net even naar de markt enz. Twee uurtjes van huis helaas was de temp gedaald naar 50. Het vlees zit nog wel op 60 gr. Maar ff wat brikketen erbij gedaan om de boel weer op te stoken. Ik heb verder niet naar het vlees gekeken.
 
Hij gaat lekker




en het weer werkt goed mee
 
Ziet er nu al mooi uit!!
 
mooie foto van die werkende smoker, de rest ziet er ook goed uit. succes ermee!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan