BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork Kroketten

 
 
 

ZBBQZ

Stoker
Berichten
304
Gisteren hadden we overdreven veel Pulled Pork voor 4 personen, dus bleef er voldoende over voor een klein portie voor vanavond en het maken van kroketten  :D

Dit is mijn eerste keer dat ik ze heb gemaakt. Het is het recept van Frits met de handleiding van Noskos: http://www.bbq-nl.com/2012/02/pulled-pork-kroketten.html

Ik heb de dubbele hoeveelheid aangehouden en heb tevens op advies van Noskos ook meer PP gebruikt.



Foto's:


mobile.69xmkqp.jpg


Hier zit alles al bij elkaar. Ik bleef er van snoepen, wat is dat lekker zeg!


mobile.70csuzw.jpg


mobile.71xzkd2.jpg


Hier werd de eerste paneerlaag aangebracht. Om de boel snel af te koelen en al een beetje de vorm te krijgen heb ik de boel in folie gewikkeld en buiten in de kou gelegd. Door het beetje wind koelde het snel af en werd het stijf. Ik heb ze afgewogen om ongeveer 70 gram. Vreemd genoeg gaf de weegschaal 9 van de 10 keer 72 gram aan. Daarmee zijn ze zonder de paneer dus 72 gram  :p


mobile.72uou72.jpg


mobile.73uujmt.jpg


mobile.759wukh.jpg



Hier hebben ze de tweede paneerlaag (door het eiwit gehaald) gekregen. Het zijn er 29 geworden. Ik weet denk wel waar die ene is gebleven  :D

Met een gewicht van 90 gram per stuk zijn het aardige kroketten geworden. Later vanavond gaan er een paar het ossenwit in. De rest gaat de vriezer in. Ik zal natuurlijk ook de foto's van het gefrituurde resultaat hier posten.


Z.

 
ik maak ze ook regelmatig, ze zijn echt heerlijk
 
mobile.76wtu68.jpg


mobile.77stkz9.jpg




Nou tja uhh. Poeh. We vonden er geen bal aan. Heel veel werk en niet lekker. :-&


Alleen leesbaar voor leden van dit prachtige genootschap:

Wat lekker zeg !! Niet normaal. We vonden het heerlijk. Wat een kroketten! De reden dat ik dit alleen met leden deel is omdat je nooit weet wie er meeleest. Voor ik het weet belt de familie dat de kroketten alweer op zijn, ik kijk wel uit  :))

Echt geweldig. Later lekker makkelijk de vriezer uit, frituur in en genieten maar.  Moest onwillekeurig even denken aan van Dobben. van Dobben  =)) (sorry).

Z.

 
Holy Smokes Z, dat is zalig zo te zien... mooi kroketje! (of moet ik nu zeggen Croquette?)
 
Dat ziet er heerlijk uit. Heb nu al weer zin om PP te maken. Jammer dat ik de vriezer nog vol heb liggen met ander vlees.

Mooie foto's ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan