BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork is de bedoeling..

Gaat helemaal goed.
Dit vind ik altijd het moeilijkste stuk, je ziet je vlees niet meer en je krijgt steeds meer trek.
En de laatste graadjes gaan toch al zo langzaam, nou ja als hij straks klaar is geniet je dubbel. :) !
 
Ja en de smoker gaat los nu de kap wat langer open is geweest.. 130c nu dus druk bezig de boel dicht te zetten en de temp te drukken... :p

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Rust is wedergekeerd.. Pff was ff knutselen de temp weer naar 110-115 te krijgen... Maarrrr als 69/70c kern temps.. Nog 12 graadjes..
f135f551a2fb3b810c4eb0d3b8b95c79.jpg
ef0b5d1dcda2233aa250a2aef0606757.jpg
ad2a472b0cc93526d9d01ad6ba7e98b3.jpg


Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Net gegeten, maar hier krijg ik toch wel trek van hoor.

Temperatuur stijging Is logisch.
Als je het deksel eraf haalt, zuig je een bak lucht via de onderste lucht gaten naar binnen. Om dit enigszins te temperen kan je de onderste lucht gaten even dicht zetten en dan pas het deksel rustig eraf. Als het deksel erop zit dan de lucht gaten terug in oude stand.
Je zal dan waarschijnlijk een mindere temperatuur stijging hebben.

(als je temperatuur een beetje achterblijft kan je op deze wijze, door het deksel te liften maar dan met de lucht gaten open, natuurlijk ook wat extra lucht in je smoker zuigen. Wel uitkijken voor as wat mee omhoog kan komen en op je gerecht komt)

Maar ach, als tie even naar de 130 gaat, geeft niet hoor. Als het daarna maar weer terugkomt naar de gewenste temperatuur. Pp is redelijk vergevingsgezind.
Die paar extra graden een half uurtje, ten opzichte van de hele run.....
 
TheJoster zei:
Super, dat advies gaat ik morgen gebruiken bij de ribs ;-)

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

Prima idee, zeker als ik meerdere ribben dubbel moet inpakken en bedruipen sluit ik ook de bovenste schuif even om hem na het inpakken weer in de oude stand terug te zetten.

 
Het lijkt wel een spannende film waar ik naar zit te kijken krijg al trek  :)
 
picosuma zei:
Het lijkt wel een spannende film waar ik naar zit te kijken krijg al trek  :)

+1

Spannender dan jurassic Parc 3, nu op sbs6  :blush:
 
Kan ik me levendig voorstellen na zo'n dikke 9 uur in de heerlijke lucht van je bbq. :D
 
Eeeeindelijk klaar.. De eerst indrukken zijn dat de Peach Pork Butt van de Amerikaan net ff wat smaakvoller is.. Dit was ook het grotere stuk dus dat kan ook mee spelen.. De PP volgens Smokey Goodness 1 is net wat milder en zoeter.. Na wat voor proeven zit alles in twee ziplocks in de koelkast tot morgen, en dan lekker op brood als de vroege middag snack terwijl we op de beef ribs en entrecote wachten :p

Dank voor de suggesties en leuke reakties.. Heb ik nu een lintje gewonnen? :-D

6ced0f1ecab0dd4825a6e110fa368d13.jpg
dfb5d1e3814148c9282040e2e69d121e.jpg
5c657d840805e48e4107c028a0745d84.jpg
2f3cbbce459e3fa11aebd1101610dd27.jpg
e6421a7667e39f2263d1e2cd3edff8ca.jpg
c2acf00eeb31feeabb500225a18b9854.jpg


Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Gefeliciteerd.

En knap dat je het in de koeling legt. Zou nu minstens 2 broodjes pp naar binnen schuiven.
En ik heb het niet eens geroken  :D
 
Ik denk dat het met dat stikkertje wel goed zit.
Alvast gefeliciteerd daarmee. <:p
Als ik jou was zou ik morgen (voor de zekerheid) nog een plaatje schieten bij daglicht, zonder flitsen.
Op een broodje of zo.
Lekker voor je ontbijt. :D
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
Hans zei:
Ik denk dat het met dat stikkertje wel goed zit.
Alvast gefeliciteerd daarmee. <:p
Als ik jou was zou ik morgen (voor de zekerheid) nog een plaatje schieten bij daglicht, zonder flitsen.
Op een broodje of zo.
Lekker voor je ontbijt. :D
Gaan we doen!

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Wellicht nog een (overbodige) foto tip.
De meeste langdurende gerechten zijn vaak laat in de avond pas klaar (als het donker is)
Als ik een foto wil maken neem ik het mee naar de keuken daar heb ik dan voldoende tl licht voor een duidelijke plaat zonder te flitsen.

Grts,  Hans.
 
Terug
Bovenaan Onderaan