BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork.. I hope :)

 
 
 

NasQ

Gemarineerd
Berichten
1.205
Goedemorgen!

Ik ben zojuist begonnen aan een kleine pulled pork (+/- 1 kilo) op mijn Barbecook rookoven. Ik hoop dat het allemaal goed gaat!

Ik heb de basis bbq rub van Noskos gebruikt, alleen iets teveel ketchup erop gedaan waardoor het geheel wat smeuiger is geworden
dan dat het eigenlijk moest. Maar het rook wel al lekker! :)

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, aangezien ik na een paar keer bbq-en niet super te spreken ben over de rookoven....

Foto's komen zo.. die moet ik nog van de telefoon afhalen.

We zijn iig begonnen met:

Dome        Kern
107          8
130+        57
116          72
115.        75
119          77
120.        80
99            81
106          78
 
succes! ik volg je ;)
 
Succes, heel leuk, je 1e PP. Ik zal je volgen ;)
 
En de foto's tot nu toe.. Nog niet zo spannend. Ik hoop dat het allemaal goed gaat! Haha hoezo zenuwachtig :p

yje5avuq.jpg

9ybujune.jpg

yqequjeg.jpg
 
uurtje verder, kern 57 ineens! de IKEA fantast stond wel te piepen want hij was boven de 130 graden! even wat afgekoeld terug naar 118 stond ie net op..

Maar binnen een uur 57 graden.. dat gaat wel hard.. maar dat komt denk ik omdat het een kleintje is? Kenners? help.. :)?

Ik ben benieuwd.
 
Een klein stuk kan wat sneller doorwarmen. Maakt allemaal niets uit.
Als je je temperatuur tussen de 100/120 houd kan er niets misgaan.
Ga je hem wel inpakken in folie?
Ik ben daar wel een voorstander van.
 
Pulled pork wordt in het begin snel warmer, dat zal bij een kleintje nog sneller zijn. Hier hoef je dus geen zorgen over te maken.

Succes
 
is altijd spannend zo'n eerste keer, niet te druk maken, gewoon de bbq zijn werk laten doen en zorgen dat je temperatuur niet te hoog op loopt
 
Staat nu op 71 graden.. Temp nu redelijk constant rond 115 / 120 graden.

Ik was niet van plan om hem in te pakken. Eerst maar eens gewoon zo erop laten liggen. Als dit allemaal goed gaat kan ik de volgende keer het overwegen.

Over 5 min is het volgende eikpunt.
Zal dan gelijk even een foto maken van het vlees :)

ysysepa4.jpg

upuqu7e9.jpg
 
Gaat lekker! Ik vraag me wel af waarom je er ketchup op hebt gedaan. Daar zit veel suiker in en dat heeft een neiging om heel donker te worden bij een lange sessie.
 
noskos zei:
Gaat lekker! Ik vraag me wel af waarom je er ketchup op hebt gedaan. Daar zit veel suiker in en dat heeft een neiging om heel donker te worden bij een lange sessie.

Was eigenlijk niet over nagedacht! Haha redelijk impulsief.. Volgende keer geen saus of een heel klein beetje mosterd zoals ik bij sommige zie.

Enthousiasme zullen we het uiteindelijk maar op gooien :)
 
OK :) Mosterd is ook alleen maar als een soort lijm voor je rub, hoeft eigenlijk ook niet. Het vlees wordt nat door het zout in de rub en daardoor blijft het lekker plakken.
 
hij gaat lekker, ben erg benieuwd naar je resultaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan