BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork - hij smaakt iedere keer nog beter!

  • Onderwerp starter GreenEggStore
  • Startdatum
Excuus, had ik al door van die afbeeldingen ;). n. Weer een account elders aanmaken voor uploaded van foto's  :-/  Komt nog wel een keertje  :D

 
Stel je dat ook gelijk even voor aub in de daarvoor bestemde hoek ;)

Ik moet aan de bril, had je voorstel rondje gemist excuus
 
Ja inderdaad al voor rondje gehad. Verkeerde volgorde , eerst receptje gepost  :-O
 
Kant en klare rub en kant en klare glaze. Prima hoor maar niet vernieuwend ofzo.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Niet vernieuwend is subjectief. Klanten van mijn green egg store raken net bekend met de Green Egg en de recepten dus in dat opzichte is het recept voor hun wel vernieuwend.

Toelichting:

Rub is van LetzQ en recept gemaakt/ bedacht door Peter Bootsma (tegenwoordig zelfs werkzaam voor Green Egg). Waarom het wiel opnieuw uitvinden.

Glaze niet helemaal kant en klaar ;) : zelf in een pannetje doen en even roeren
? cup Stockyard Memphis Red
2 eetlepels appelazijn
2 eetlepels honing

Ik vind de Glaze overigens overbodig en het smoelt lekker voor de foto. Als je het te vroeg er op smeert verbrand het (vooral bij BBQ's waar de temperatuur lastiger te controleren is dan bij een Green Egg).


 
Jaja ik weet het. Green egg is geweldig. Maar er zijn veel meer merken. En een goede pitmaster kan bijna elke Q op de juiste temperatuur houden. Ik vind het een beetje te veel groene reclame. En met vernieuwend ach ja. Het is kant en klaar. Ik heb zelf meer met de recepten waarmee jezelf kan prullen. Ieder het zijne. Maar (groene) reclame hoeft voor mij  hier niet tussendoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ligt ook een beetje aan de doelgroep wat vernieuwing betreft. Voor de grillers is low & slow vaak al een complete verrassing.
De groene reclame snap ik wel, aangezien er eitjes verkocht worden op de site. Keramisch was een universelere term geweest. Maar ondanks dat de skills van de pitmaster een grote invloed hebben op het eindproduct is het materiaal ook wel enigzins van belang; anders reed Verstappen wel in een Lada de GP :D
(De pulled pork van me gasser en van de 57er waren allebij heerlijk en makkelijk te doen, maar nu ik op keramiek zit wil ik ook niet meer zonder :) )

Desalniettemin moet ik eerlijk toegeven dat dit topicje meer reclame is dan topic. Linkje naar de site, klaar.
Dan had ik liever een gaaf verslag gezien waarin 'toevallig' een keer het linkje vermeldt staat.

Just my 2 cents

(Maarreh, ik ga wel een keer die rub & saus halen, want die heb ik al meemalen langs horen komen en nu begin ik nieiwsgierig te worden.)


 
We kunnen ook de Loden Loeki badge erbij gaan maken...... :p
 
Ok, we weten nu dat je een winkel hebt :) Ja mag daar ??n keer reclame voor maken en laten we zeggen dat dat bij deze is gebeurd. Dan gaan we nu gezellig over BBQ praten :D

Ja een eitje is fijn maar een primo ook en een saffire en een...

Maar als ze zo super zouden zijn voor pulled pork waarom komen de winnende pork boxen bij de wedstrijden dan niet van een keramische barbecue?

 
noskos zei:
Ok, we weten nu dat je een winkel hebt :) Ja mag daar ??n keer reclame voor maken en laten we zeggen dat dat bij deze is gebeurd. Dan gaan we nu gezellig over BBQ praten :D

Ja een eitje is fijn maar een primo ook en een saffire en een...

Maar als ze zo super zouden zijn voor pulled pork waarom komen de winnende pork boxen bij de wedstrijden dan niet van een keramische barbecue?

Dikke +1
 
Dank Dennis daar heb ik weinig aan toe te voegen. Eh zie jij en jouw team al met 3 van die dingen sjouwen? Maar punt voor jou. Kan je in die dingen dan ook brood bakken??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Brood bakken gaat daar prima in, evenals appeltaart. In dat geval gebruik ik de platesetter (pootjes normaal omhoog) daarop het rooster, daarop de pizzasteen en daarop me bakvorm.
(Kan denk ik eveneens in de meeste soorten bbq's, keramisch of niet.)

Ik stond eerlijk gezegd versteld van de smaak van de appeltaart. Ik was een recept aan het testen en die was heerlijk. Binnen no-time op! De daarop volgende appeltaartjes eveneens op het eitje gemaakt. Geen idee of het voor de smaak of structuur veel doet, maar ik vind het gewoon leuk om het daarop de maken.
Voor brood het ik op de to-do nog brood uit een blikje staan (conserven blikje achtig). Leek me eveneens leuk om te doen samen met me oudste.
 
Nee ik bedoel op de wedstrijd smokers! Maar bedankt. Ik weet dat t prima gast op m'n ei. Al is die niet groen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ow, whahaha, sorry :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan