BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork, gewoon omdat het kan (update 10.10 uur)

 
 

RvH6511

Pitmaster
Berichten
822
Aangezien we vrijdag met onze vrienden hebben afgesproken om over de voorbereiding van onze gezamenlijke aanstaande vakantie te praten werd het idee geopperd om dan ook maar gelijk een bbq-tje te doen.
We hadden het nog niet afgesproken of er werd gelijk geroepen, je gaat toch wel pulled park maken want dat is zo lekker, waarop ik zei, waarom? Gewoon omdat het kan werd er geroepen en vervolgens was ik uitgel...
Zo gezegd zo gedaan dus vanmiddag ff wat procureur gehaald bij de Makro en de boel zojuist in de "NosKos" rub gezet zodat ik morgenochtend kan starten met het bereiden.
Hierbij wat foto's, anders is het niet gebeurd:

Insmeren met mosterd voor een goede "kleef" en omdat het een lekkere smaak toevoegt.
svYyf13.jpg


Het rubben met een rub van Noskos
XHe9OoG.jpg


Vervolgens sealen zodat het in de koelkast kan
sWktBK8.jpg


De opstelling voor vandaag
faTkdpe.jpg


Zo inmiddels gestart om 09.30uur met het aansteken en wachten tot de BBQ temperatuur is gestabiliseerd
klZAn02.jpg


De "slachtoffers"
O1nbgnN.jpg


Ready to go, om 09.50uur het vlees er op.
3jy74cc.jpg


Als rookhout heb ik whiskey-vat blokjes er op gelegd en inmiddels zitten we op 27 graden temperatuur van de varkentjes.
6TdN0wB.jpg


Nog wat tussenstanden
v4Krx7P.png


En het resultaat:
4GsrbEJ.jpg
 
De eerste helf zit er al op zie ik , gaat vast goedkomen
 
lekker hoor, succes
 
'Gewoon omdat het kan...' beste reden ooit voor BBQ!
 
Zojuist de eerste procureur van de Q gehaald en omdat het nogal wat was uitgelopen hebben we deze maar gelijk soldaat gemaakt.
De andere heb ik nog wat langer laten liggen en ligt nu te rusten.
 
Mooi hoekje heb je! Procereurtjes zien er smakelijk uit  :blush:
 
Terug
Bovenaan Onderaan