BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork firsttimer

 

tarkin

Sprokkelaar
Berichten
27
Een half jaar geleden al eens PP gemaakt, maar dan in de rofco oven. Voelt een beetje als cheaten, dus nu nog maar eens voor echt!

De dag ervoor begonnen met de voorbereiding, alles in de rub zetten (ik volg het standaard recept van noskos). Het blijft toch een kolos, zo 2.5kg vlees

Vrijdagochtend 8u, alles klaarzetten voor de bbq. Een mooie snake opbouwen en ondertussen een (kleine) starter vol met kolen
IMG_20200424_081951.jpg


Rond 8:30 is de bbq op temperatuur ( 100-110°) en kan het beest erop.

IMG_20200424_135838.jpg


Het eerste uur gaf de ikea thermometer niks aan, dus de core was nog bevroren :p Maar na één uur kwam de temperatuur toch piepen.

Na 5u zat hij op 70° en heb ik hem ingepakt, toen ook gemerkt dat de snake aan het falen was (op de een of andere manier sloegen de andere kolen niet aan). Toen maar een deeltje hergebruikt van de pizzarun 's middags om de snake verder te houden. Het is dus geen slecht idee om wat op reserve te hebben.
IMG_20200424_163212.jpg


Omstreeks 16U30 kwam de temperatuur 90° aantikken, dus tijd om even te laten ontwasemen en dan nog een uurtje te laten rusten, daarna alles pullen en eten maar.
IMG_20200424_175723.jpg

IMG_20200424_181550.jpg

Zeker een aanrader en blij dat het van de eerste keer zo goed gelukt is. Nu nog wat porties in de diepvries gestoken voor de volgende keren.
 
Dat ziet er prima uit. Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Pulled pork altijd goed!

Tip: Temperatuur is een mooie manier om je sessie te structureren maar staar je er niet blind op. Deed ik eerst ook totdat ik een stuk varken trof dat pas bij 96 graden klaar was en niet pas bij 90. Gewoon prikken met je thermometer en je merkt vanzelf of het klaar is (alsof je in een pot pindakaas prikt).
 
Prima avontuurtje zo, mooie foto's, gefeliciteerd met je stickertje!
 
Ziet er goed uit.
wat heb je met het lekvocht gedaan? toch niet weggegooid? :eek:
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.
wat heb je met het lekvocht gedaan? toch niet weggegooid? :eek:
Nope, nadat het gepulled was heb ik het vocht van in de alu folie er terug bij gedaan. Was heel lekker!

Er kwam wel veel vocht uit' daar verschoot ik wel van. De tip van dubbel alufolie is zeker een goede!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi, leuke rapportage en altijd meer maken dan je op kan.😃
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Nope, nadat het gepulled was heb ik het vocht van in de alu folie er terug bij gedaan. Was heel lekker!

Er kwam wel veel vocht uit' daar verschoot ik wel van. De tip van dubbel alufolie is zeker een goede!

Ziet er prima uit, heerlijk zo'n sappige p.p. dat dubbel inpakken werkt prima ook bij spareribs
Gefeliciteerd met je sticker.(y)
 
Lekker hoor. En altijd meer maken dan je op kan. Goed bezig
Gefeliciteerd met je sticker
 
Mooie run. En dat op de weber ketel. Knap gedaan. Je PP ziet er ook goed uit.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Op de Weber ketel is het wel in de buurt blijven, maar met de snake heb ik eigenlijk vrij weinig moeten tweaken. Een tiental koolyjes aan en het bleef relatief stabiel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan