BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork en bacon op WSM

 
 
 

ThrowonD

Stoker
Berichten
494
Goedendag...

Wederom een vraag van mij... :blush:

Morgen heb ik twee klussen te doen.
Heb besloten morgen vroeg op te staan om rond diner tijd de PP klaar te hebben (vers is toch het lekkerste, en proberen een dag voor te bereiden wil ik een andere keer doen).

Nu is mijn idee om in de WSM de PP te doen, en op het moment dat ik hem ingepakt terug leg, de bacon er bij te leggen.

Mijn voorstel is om de PP (ingepakt in de alufolie) dan op het onderste rooster te leggen (vlak boven de waterpan), en de bacon op het bovenrooster.

Temp wil ik boven houden rond de 225 F.

Vragen zijn;

- gaat dit lukken?
- Is de temp boven de waterpan significant hoger dan op het bovenste rooster?
- Zal de temp, indien veel hoger, nadelige invloed hebben op de PP?
- mi zal de rook voor het bacon roken geen invloed hebben op de pp, (deze is namelijk ingepakt en de eiwitten zullen gesloten zijn dus geen rook meer opnemen)

Zijn mijn gedachten hierin in juist?

Alle tips welkom.


 
Dat kan heel goed.
Of de temperatuur hoger of lager is weet ik niet, ik verwacht lager omdat je boven het water zit.
Het maakt iig niets uit voor de kwaliteit van je PP, alleen in bereidingstijd.

Succes morgen, heerlijk om 6 uur uit bed op zondag... ;)
 
Ceriel zei:
Succes morgen, heerlijk om 6 uur uit bed op zondag... ;)

Yup..., dat is minder...  :(, en om 10:15 de Fortarock bruggen loop Nijmegen...  :D
 
Ceriel zei:
En om 12 uur terug zijn, want dan mag de glaze erop... :p

Dat gaat wel lukken, anders mag mijn pa kwasten...  ;)
 
Succes. Benieuwd naar de foto's  :D
 
Is het niet zo dat het bovenin juist 5 tot 10 graden cellcius heter is als onderin? In dat geval kan je beter de bacon onderin leggen en boven de temp op 225 houden, anders gaat je bacon te hard denk ik. Ik heb geen WSM maar ik meende dat het beter was om het water te vervangen voor zand. Maar zoals gezegd ik heb er geen een...  :-/
 
Terug
Bovenaan Onderaan