BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork, elke keer beter

 
 

Tenkink

Sprokkelaar
Berichten
26
E5547B6E-4D5B-4391-BF53-BE7936220F7D.jpeg
niet m’n eerste keer maar wel m’n beste tot nu toe. 3 kg, 24 uur gegaard. Eerst de avond ervoor geïnjecteerd met appelsap. Grof zout, knoflookpoeder en wat chilivlokken er alleen bovenop. Volgende dag erop met een blok hickory. 80 graden. Na 13,5 uur ingepakt in aluminiumfolie met bbq saus, roomboter en bruine basterdsuiker. Alles in een bak zodat alle sappen behouden blijven. Q naar 95 graden. Na 8 uur zat ie intern op 91 graden. Q naar 100 graden en na 24 uur totaal zat ie op 94 graden. Q naar 80 graden af laten zakken en nog een uur erop gehouden. Daarna in een voorverwarmde koelbox twee uur laten rusten. Vervolgens uitgepakt en gepulled met alle sapppen er nog in. Daarna nog een uur laten rusten en heerlijk op een broodje. Iedereen tevreden.

661C7B12-EAE9-47B4-A199-92B155579F39.jpeg


28C3E675-027B-4ED9-BCBC-D3427BA8154B.jpeg
 
Lekker zeg!

Ziet er goed uit.
 
Mooi resultaat en knap dat je de barbecue zolang op temperatuur hebt gehouden. Gefeliciteerd met je knor.
Zelf ben ik toch van de hogere temperatuur en snellere garing 😉.
 
Mooi resultaat en knap dat je de barbecue zolang op temperatuur hebt gehouden. Gefeliciteerd met je knor.
Zelf ben ik toch van de hogere temperatuur en snellere garing 😉.
1 belangrijk ding in op temperatuur houden; AFBLIJVEN zodra je de temperatuur stabiel en goed hebt. En niet kijken.
 
poh dat ziet er goed uit het water loopt me uit de mond 🤤
 
zo lang wachten op een stuk vlees.... pfoeeeee. respect.. congrats met je 🐷
 
Is de extra bereidingstijd het waard?
Weet ik niet. Mijn kortste sessie was 14 uur en die was redelijk, mijn langste 28 uur en dat was na deze m'n beste. Rest zit allemaal rond de 24 uur. Lage temperatuur, niet teveel kruiden, niet teveel rook en sappen bewaren. Dan zijn ze het lekkerst vind ik.
 
zo lang wachten op een stuk vlees.... pfoeeeee. respect.. congrats met je 🐷
Je kunt tussendoor gewoon andere dingen doen en gewoon eten. Voordeel van een goede kamado is dat de temp stabiel blijft.
 
Ziet er heerlijk uit! 😋 Zelf verschillende keren de “snelle” versie gemaakt waar hij in +- 8u op 120 graden klaar is. Uitstekende resultaten mee behaald. Ik ben ook zeker benieuwd of het loont om hem een langere tijd op lagere temp te garen? Misschien toch eens proberen..
 
Dat duurt mij wel iets te lang :)
Ziet er verder top uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan