BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork de volgende dag

Billy66

Tondelzoeker
Berichten
7
Ik heb een aantal onderwerpen gevonden, maar die gaan over het invriezen en daarna opwarmen van de pulled pork.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe kan ik dit het beste op de ene dag bereiden op de BBQ en de volgende dag serveren? Gezien de planning moet ik anders ergens midden in de nacht beginnen en dat zie ik niet echt zitten 😅
Dus ik dacht, ik laat hem (procureur) lekker roken op mijn gemakje de hele dag en de volgende dag serveren.

Is het een idee om hem heel te laten, de volgende dag op te warmen en dan pas te pullen misschien?

Ongetwijfeld zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, ik hoor graag jullie mening.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon pullen en af laten koelen. (Stukje proeven natuurlijk)

Dan vacumeren of in een ziplockbag.
En de dag erna sous vide in een pan met water weer opwarmen.
 
Gewoon pullen en af laten koelen. (Stukje proeven natuurlijk)

Dan vacumeren of in een ziplockbag.
En de dag erna sous vide in een pan met water weer opwarmen.

Gewoon ff in kokend water leggen. Daarom heb je dar geblurred ding niet nodig :ROFLMAO:
 
Kokend water mee oppassen, dat is voor sommige ziplock zakken te warm.
 
De ene dag maken, pullen, voldoende proeven en de dag erna erachter komen dat je teveel geproefd hebt. :ROFLMAO:

Nee, gewoon pullen en mengen met saus en grillvocht.
Dag erna op warmen (au-bain-Marie) of in een steelpan op laag vuur.

Vergeet in ieder geval niet nooit om te proeven. 😋
 
Gewoon ff in kokend water leggen. Daarom heb je dar geblurred ding niet nodig :ROFLMAO:
Iieeew PP opwarmen in kokend water? Langzaam opwarmen doe je niet in kokend water! Ga uw mond spoelen! 😂
 
Het maakt niet zo veel uit hoe, als je het maar rustig laat opwarmen. Je wilt niet het vocht er uit bakken waardoor het droog wordt.
Dus in een pannetje op laag vuur, of in een ziploc in warm (niet kokend) water werkt prima.
 
Haha, dat proeven is wel een gevaarlijk onderdeel inderdaad 🤤.
Maar iedereen bedankt, ik denk dat het idee duidelijk is.

Roken, pullen, afkoelen, in zak met zo min mogelijk lucht (heb geen vacuum apparaat) en dan in de koelkast. De volgende dag heel rustig opwarmen om te zorgen dat het niet droog wordt. Ik las elders op het forum ook nog iets over toevoegen van Cola of Appelsap, misschien dat ik daar nog een scheutje van toevoeg.

Bedankt voor het advies!
 
Laatst bewerkt:
Ik gooi het gewoon met een scheutje cola en wat saus in de magnetron. Dus ik heb helemaal geen recht van spreken 😏
 
Ik gooi het gewoon met een scheutje cola en wat saus in de magnetron. Dus ik heb helemaal geen recht van spreken 😏

Er zullen meer manieren zijn. Net ff aan de vrouw des huizes gevraagd, en zij legt het vacuum even in kokend water. Ik maak de PP, maar zij warmt op :ROFLMAO:.

Bij ons zijn de porties niet voorzien van BBQ saus, want ik ben de enige hier die graag BBQ saus heeft. Dus kan ieder zelf zijn sausje kiezen. Mijn vrienden daarentegen, die weten alle BBQ sauzen te vinden (staat dan ook mee in de bierfrigo) :ROFLMAO:
 
Terug
Bovenaan Onderaan