Zo. Gisteren bij de lokale slagerij een stuk varkensschouder gehaald van ongeveer 1Kg.
We gaan een pulled pork proberen!!!!!! Mijn allereerste.
Ik vertrouw voor 100% op de instructies van Der Meister Steven R en zijn Pulled Pork recept.
Gisteren het stuk vlees in de rub gezet.

Het resultaat na een nachtje koelkasten:

Vanmorgen eventjes mijn Weber OTO47 aansteken en.... woops... houtskool niet aan te krijgen.
Nog een keer, weer niets.
Uiteindelijk zo X( als maar wat en overgestapt op een brikettenstarter vol met briketten.
Ik heb er voor gekozen om de 50-50 methode te gebruiken (briketten aan de ene kant vlees aan de andere kant)
Uiteindelijk heb ik dan toch 'de fik' erin gekregen.
Zo rond 10:15 uur ongeveer heb ik het vleesje erop gelegd.
Mooi schemaatje gemaakt voor tijden en temperatuur en insmeren.
Maar helaas mijn thermometer doet het dus NIET:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/diy/thermometer-toegevoegd-aan-mijn-weber-ot47/msg114354/#msg114354
Die zwarte meter, die moet ik hebben en die reageert dus niet! :-O
Dus nu maar gewoon met mijn hand erboven, voelen en tellen. Volgens mij niet de meest nauwkeurige methode ;-)
Ik zal zometeen nog wat foto's posten. over het gebeuren.
Story so far:
10:15 uur - Start
11:00 uur - insmeren
11:35 uur - insmeren
12:15 uur - insmeren
13:00 uur - insmeren
13:30 uur - insmeren
13:45 uur - DONE!
Halverwege ongeveer:

88C we are ready! Nog even in de folie zodat ie kan rusten

Het resultaat:

Pullen aan die pork:

Het resultaat? Zonder dat ik enig referentiekader heb hoe dit zou moeten smaken is deze pulled pork:
- enorm mals
- A F G R I J S E L I J K ..... lekker
So de billen wat smaakt dat spul heerlijk!!!
Is ie perfect?
Nope dat lijkt me niet.
Het is mijn allereerste PP ever.
Samen met de slager besloten om het stuk te pakken dat het dichste bij de nek van het beestje zat. Die was wat vetter.
Het witte vlies wat er in zat was niet helemaal 'gesmolten', dus dat was wat lastig uit elkaar trekken.
Toch een ietsie pietsie flauw. Had iets zouter gemogen.
Er wordt vaak geschreven dat er echt een korst omheen moet komen. Dat was bij mij niet het geval. De rand was wel hard maar om nou te spreken van een korst, nee dat niet.
Ik denk dat de temperatuur in de Q misschien wel te LAAG was (en dat is helemaal nergens op gebaseerd behalve die opmerking van dat witte vlies/vet/pees spul).
Erg jammer dat ik de temperatuur niet kon aflezen, enorm balen.
Anyways. Vanavond lekker eten! Nu nog even koolsalade maken.
Ik hoor graag tips tips tips!
Ik zal me zelf er alvast 1 geven: volgende keer controleren of de thermometer het doet knukkie!!!!!!!!!
We gaan een pulled pork proberen!!!!!! Mijn allereerste.
Ik vertrouw voor 100% op de instructies van Der Meister Steven R en zijn Pulled Pork recept.
Gisteren het stuk vlees in de rub gezet.

Het resultaat na een nachtje koelkasten:

Vanmorgen eventjes mijn Weber OTO47 aansteken en.... woops... houtskool niet aan te krijgen.
Nog een keer, weer niets.
Uiteindelijk zo X( als maar wat en overgestapt op een brikettenstarter vol met briketten.
Ik heb er voor gekozen om de 50-50 methode te gebruiken (briketten aan de ene kant vlees aan de andere kant)
Uiteindelijk heb ik dan toch 'de fik' erin gekregen.
Zo rond 10:15 uur ongeveer heb ik het vleesje erop gelegd.
Mooi schemaatje gemaakt voor tijden en temperatuur en insmeren.
Maar helaas mijn thermometer doet het dus NIET:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/diy/thermometer-toegevoegd-aan-mijn-weber-ot47/msg114354/#msg114354
Die zwarte meter, die moet ik hebben en die reageert dus niet! :-O
Dus nu maar gewoon met mijn hand erboven, voelen en tellen. Volgens mij niet de meest nauwkeurige methode ;-)
Ik zal zometeen nog wat foto's posten. over het gebeuren.
Story so far:
10:15 uur - Start
11:00 uur - insmeren
11:35 uur - insmeren
12:15 uur - insmeren
13:00 uur - insmeren
13:30 uur - insmeren
13:45 uur - DONE!
Halverwege ongeveer:

88C we are ready! Nog even in de folie zodat ie kan rusten

Het resultaat:

Pullen aan die pork:

Het resultaat? Zonder dat ik enig referentiekader heb hoe dit zou moeten smaken is deze pulled pork:
- enorm mals
- A F G R I J S E L I J K ..... lekker

So de billen wat smaakt dat spul heerlijk!!!
Is ie perfect?
Nope dat lijkt me niet.
Het is mijn allereerste PP ever.
Samen met de slager besloten om het stuk te pakken dat het dichste bij de nek van het beestje zat. Die was wat vetter.
Het witte vlies wat er in zat was niet helemaal 'gesmolten', dus dat was wat lastig uit elkaar trekken.
Toch een ietsie pietsie flauw. Had iets zouter gemogen.
Er wordt vaak geschreven dat er echt een korst omheen moet komen. Dat was bij mij niet het geval. De rand was wel hard maar om nou te spreken van een korst, nee dat niet.
Ik denk dat de temperatuur in de Q misschien wel te LAAG was (en dat is helemaal nergens op gebaseerd behalve die opmerking van dat witte vlies/vet/pees spul).
Erg jammer dat ik de temperatuur niet kon aflezen, enorm balen.
Anyways. Vanavond lekker eten! Nu nog even koolsalade maken.
Ik hoor graag tips tips tips!
Ik zal me zelf er alvast 1 geven: volgende keer controleren of de thermometer het doet knukkie!!!!!!!!!