BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork/ Boston Butt

SilverFox zei:
Kleine tip: ipv de platesetter inpakken, heeft de sligro rvs dienbladen voor minder dan 10 euro. Passen perfect en is net iets makkelijker ;)

@ Silver Fox

Heb je wellicht een idee van de afmeting van het vlakke gedeelte van het grootste dienblad.
Ik zoek n.l. al enige tijd naar een paar stukjes dun rvs plaat maar als ik naar de plaatwerker ga schrik ik me een hoedje.
Wat durven ze daar een prijzen te vragen.

grts,  Hans.
 
Zit momenteel in verhuismodus, dus even veel spul in dozen. Volgens mij is het dienblad ongeveer 35cm. Hij pas dan mooi op het ronde gedeelte van de platesetter, zonder over de luchtopeningen te hangen. Gaat top!
Heb ook een grotere versie gekocht later, die was denk ik 40cm ofzo, en pastte letterlijk precies tussen de pootjes van de platesetter. Slechts 2 keer gebruikt, maar ik had het idee dat dat toch een stukje minder ging
 
SilverFox zei:
Zit momenteel in verhuismodus, dus even veel spul in dozen. Volgens mij is het dienblad ongeveer 35cm. Hij pas dan mooi op het ronde gedeelte van de platesetter, zonder over de luchtopeningen te hangen. Gaat top!
Heb ook een grotere versie gekocht later, die was denk ik 40cm ofzo, en pastte letterlijk precies tussen de pootjes van de platesetter. Slechts 2 keer gebruikt, maar ik had het idee dat dat toch een stukje minder ging

Dank voor je reactie, ik zoek nog even verder  ;)
Ik heb niet zo'n prachtig ei maar ik wil het gebruiken voor het afdichten van het gedeelte van m'n briketten rooster waar de briketten niet liggen als ik gebruik maak van de indirecte methode (split grill) op m'n OTG 47.
Op die manier dwing je de lucht door de briketten te gaan en kan je de temperatuur veel beter regelen.
Ik gebruik nu aluminium folie maar dat moet ik toch om de twee keer vervangen omdat het vet en vies wordt.
Dus daarom dacht ik aan een stukje rvs.
 
Lijkt me een prima gedachte! Rvs dienblad halen en desnoods knippen :)
 
Eerste dik anderhalf uur zit erop. Resultaat tot nu toe: kerntemperatuur 41? en een keer gesprayed met een mix van appelsap en appelcider. Still going strong.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Mooi dag om pulled pork te maken. Hier komt het met bakken naar beneden altijd een fijne dag om onder het afdakje buiten te zitten :D succes vandaag
 
Richard Soeteman zei:
Mooi dag om pulled pork te maken. Hier komt het met bakken naar beneden altijd een fijne dag om onder het afdakje buiten te zitten :D succes vandaag
Bij ons regent het nooit . Maar sta heerlijk onder de veranda, dus geniet nog steeds. Inmiddels een kern van 53? bereikt. Zometeen gaat de glaze erop

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Inmiddels 3 uur bezig en zit op een kerntemperatuur van 57?. Net de glaze erop gesmeerd en het ziet er nog goed uit
1c006ac76cc389f132ef58cda9fb496a.jpg


Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Erwin.schimmel zei:
Richard Soeteman zei:
Mooi dag om pulled pork te maken. Hier komt het met bakken naar beneden altijd een fijne dag om onder het afdakje buiten te zitten :D succes vandaag
Bij ons regent het nooit . Maar sta heerlijk onder de veranda, dus geniet nog steeds. Inmiddels een kern van 53? bereikt. Zometeen gaat de glaze erop

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Gaat goed, nog even volhouden.
Je boft maar weer met zo,n mooie veranda. :D
 
Mijn eerste keer pulled pork is een feit en heb er echt van genoten. Eindresultaat mocht er ook wezen. Had liever iets meer bark gezien maar smaak was top!
bab54d6c96eb4dd1bd612e1c86dbb745.jpg
b447ed23ecd3272adb2d639bb117c20b.jpg
2c646e8771e7769646a37f9ab2c6cc21.jpg


Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
BensBQ zei:
goed bezig!! lekker, alvast gefeliciteerd met je stickertje  ;) morgen de ribs?  :D
Misschien een vreemde vraag, maar wie regelt die 'stickertjes'?

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Ceriel zei:
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Hoe is de run gegaan?

BensBQ zei:
Ceriel, hij mag ze uitdelen  ;)
Iedereen van het beheer kan/mag dit  ;)
Run ging best wel goed, voor zover ik dat kan inschatten. Begin even worstelen om de Q op juiste temperatuur te krijgen maar dat was even afstemmen tussen BGE en Party Q. Vervolgens ging de kern mooi geleidelijk omhoog. Dacht op een gegeven moment dat het zelfs te snel ging. Uiteindelijk 3 kilo varkentje gewassen in ruim 7,5 uur.

Overwegingen voor de volgende keer:
- hoe krijg je een mooiere bark
- misschien toch injecteren

Conclusie dat ik in ieder geval erg tevreden ben voor de eerste keer. En belangrijker, zeker voor herhaling vatbaar!
Bedankt iedereen voor de support en goede opmerkingen. Heb ik veel aan gehad.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Ceriel zei:
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Hoe is de run gegaan?

BensBQ zei:
Ceriel, hij mag ze uitdelen  ;)
Iedereen van het beheer kan/mag dit  ;)
Even voor mijn beeldvorming;
Varken = pulled pork
Kip = beer can chicken
Koe = brisket?
Spek? = ?


Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan