BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork 3 stuks op 1 verdieping van een WSM47 ????

 
 

mitch01

Stoker
Berichten
267
Hallo mensen!

Ik heb vrijdag misschien een probleem(pje).
Ik ga 3 pulled pork's bereiden op mijn WSM47 die ongeveer om 24:00 uur klaar moeten zijn.
Nu is dat natuurlijk niet het probleem.
Ik moet dat dus eigenlijk doen op 1 verdieping van mijn WSM omdat ik de andere verdieping nodig heb voor MOINK BALLS (zo'n 100 stuks) ik neem ook mijn OTP57 mee.
Maar die ballen moeten rond 20:00 uur klaar zijn.
Dus middenin het proces van de pulled pork.

Wat zijn mijn opties en mijn q's?
1 WSM47 en 1 mastertouch57
Ik heb een verhoogd rooster van een oven waar de pulled pork onder zou kunnen (ik denk wel 2 stuks)
Op dit moment denk ik dat ik dat rooster maar moet gebruiken in mijn kogel q en daar de 3 procureurs in bereiden (al doe ik het natuurlijk liever in mijn WSM)

En de 2 verdiepingen van mijn WSM alleen maar gebruiken voor de MOINK BALLS.

Of heeft er iemand anders hier een idee?
Ik had vanmorgen al gevraagd in de shoutbox of ik niet 1 procureur op 2 andere kon leggen in de WSM maar dat heeft weer een nadelig effect op de bark.

Wat te doen?????????

Alvast bedankt voor de reacties

 
Je zou met de PP in de WSM kunnen beginnen en dan na het inpakken verplaatsen naar de OTP.
Je hebt dan de WSM beschikbaar voor de MOINK's.
Probleem is dan dat ze waarschijnlijk beide tegelijk klaar zijn, en ik niet zeker weet of je de PP ruim 3,5 uur warm kunt houden in een koelbox met wat handdoeken.... :-/

Een andere optie is om een 2e OTP te organiseren, er is vast wel iemand die hem vrijdag niet nodig heeft.

Succes!
 
Ik zou de OTP voor de MOINK balls gebruiken en de WSM voor de PP. Dan 2 op de benedenverdieping  strak tegen elkaar en 1 bovenop. Ligt er natuurlijk ook aan of je 3x een stuk vlees van 2 kilo hebt of van 5 kilo.
 
3 stuks van +- 2,5 kilo

Het probleem is dat: juist niet alles gelijk klaar moet zijn
De ballen rond 20:00 uur als "tussendoortje" en de pulled pork als afsluiter van het feest (van zo'n 45 personen)
 
Misschien een hele domme opmerking:

Je kan natuurlijk de ribbelhouder van de Ikea op het onderste rooster zetten, de 3 porcs hiertussen klemmen (kan de rook ook lekker langs het vlees stromen) en op het bovenste rooster de Moinks....

Dan heb je die OTP niet eens nodig...
 
Over dat ikea rekje; daar had ik ook al aan gedacht en ik heb er 2.
Maar dat ik mijn otx niet nodig heb dat denk ik toch wel.
Ik krijg nooit 100 MOINK BALLS op mijn rooster of denk je van wel?
En dat ik pp ga overhouden vindt ik niet erg hoor.
Ik mag er toch wel iets aan overhouden toch?
 
100 Moinks op een 47 cm roostertje gaat inderdaad niet lukken  :)

En dat er wat PP overblijft..... niemand vertellen!!!
 
eamesz zei:
100 Moinks op een 47 cm roostertje gaat inderdaad niet lukken  :)

Maar de otp is een 57-er toch?

Maar hoezo PP overhouden?
Wat is gebruikelijk om van hoeveelheid aan te houden?
7,5kg voor 45 man klinkt niet als veel?
 
Ehhh waar eten we?  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan