BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork 1e keer

 
 
 

ZBBQZ

Stoker
Berichten
304
Dit wordt de eerste keer Pulled Pork voor mij. Ik gebruik het wedstrijd recept van Noskos. Het is ook voor het eerst dat ik de kamado gebruik voor een lange run. ik heb hem nog niet zo lang en er heeft eigenlijk alleen nog maar "kort" spul op gelegen.

Gisteren heb ik een procureur van 3 kilo gekocht bij mijn lokale slager. Na wat trimmen zag deze er zo uit:

c09GrDu.jpg





Vervolgens heb ik deze gisteren (vrijdag) om 23:00 uur ge?njecteerd. De vloeistof is een mix van het recept van Noskos en het vocht wat ik eerder van spareribs (uit de folie) heb opgevangen. De mix smaakte heel licht rokerig; lekker! Daarna in de Rub gezet (ook volgens recept) en daarna ingepakt en in de koelkast gelegd:


MkBtqyD.jpg


FUSra1j.jpg





De dag van de Q

De Q heb ik gisteren middag al helemaal voorbereid met nieuwe houtskool (Black Ranch). Ik gebruik een paar blokjes kersenhout als rookhout. Vanochtend met de gasbrander de boel aangestoken en de procureur er rond 07:00 uur op gelegd:


aPoRjSj.jpg


wQLxlwm.jpg




De foto's zijn wat donker, maar ja het was ook nog behoorlijk donker  :(



Links de pit temp en rechts die van de vleesprobe om 08:00 uur:


MS2zBSr.jpg





Z.




Update 12:00 Glaze aanbrengen:


rkwnJWs.jpg


L58gncH.jpg


nw8ua3S.jpg




Z.




Een beetje of topic in mijn eigen topic:

Meestal als ik met de BBQ bezig ben, dan rook ik er voor de gezelligheid een sigaar bij. Anders staat die Q maar zo eenzaam alleen te roken :p

jTVtqsa.jpg




Z.




Update inpakken:

OtT36M5.jpg


zhlhTfo.jpg



Z.


Update 88 graden bereikt rond 15:30:

Procureur eraf gehaald en de platesetter etc uit de BBQ gehaald. Het vocht uit de folie opgevangen en vervolgens het vlees nog even teruggelegd om de bark weer iets terug te krijgen met dit als resultaat:

bTOg8mB.jpg



Nu ligt de procureur op een bord onder de folie te rusten. De gasten arriveren zo en ik zal vanavond het resultaat posten!


Update. Het resultaat:

Ik had eerder vandaag een Coleslaw gemaakt naar een recept van Jamie Oliver:

1oiECzK.jpg


Het resultaat was heerlijk! Iedereen heeft ervan genoten. Het resultaat:

wMMZ0NP.jpg




Bedankt voor alle feedback, aanmoedigingen en het meekijken!

Z.
 
Mooie sfeerplaatjes! Ik heb direct een vraag, waarom heb jij de vleestemperatuur  op 70? staan ipv 74?? Of ga je gewoon na 5 uur inpakken, en heb je die thermometer er gewoon in omdat je nieuwsgierig bent naar het verloop?

Succes vandaag!
 
Dank je dominique! Ik heb hem toch maar op 74 gezet. Ik weet echter nog niet wat ik ga doen. Uiteraard wel inpakken! Ik hoop dat ik rond 16:00 kan pullen. Dus ergens in de tijd moet ik een keus gaan maken. Zodra de bark er goed uitziet en de temp zit net op 70 dan zou ik toch wel kunnen inpakken (ruim na de glaze)?

Z.
 
ZBBQZ zei:
Dank je dominique! Ik heb hem toch maar op 74 gezet. Ik weet echter nog niet wat ik ga doen. Uiteraard wel inpakken! Ik hoop dat ik rond 16:00 kan pullen. Dus ergens in de tijd moet ik een keus gaan maken. Zodra de bark er goed uitziet en de temp zit net op 70 dan zou ik toch wel kunnen inpakken (ruim na de glaze)?

Z.

Gewoon na 5 uur in de glaze zetten en dan na 2 uur inpakken.
En dan naar de 88.
 
Mike en Dominique +1

succes er mee
 
succes!
 
Leo zei:
Mike en Dominique +1

succes er mee


Aha weer wat geleerd: het is glaze aanbrengen na 5 uur OF wanneer de temp 74 is. Nu glazen!
 
Ik heb het vlees rondom in de glaze gezet. De onderkant had echter geen fraaie bark. Wel was er een diepe roosterafdruk te zien. Ik heb hem met dezelfde kant boven teruggelegd. Zijn er mensen hier die hem andersom terugleggen?
 
Hij ziet er al heerlijk uit.
Ik laat de procureur ook altijd gewoon op 1 kant liggen, waarom, geen idee....
 
ZBBQZ zei:
Ik heb het vlees rondom in de glaze gezet. De onderkant had echter geen fraaie bark. Wel was er een diepe roosterafdruk te zien. Ik heb hem met dezelfde kant boven teruggelegd. Zijn er mensen hier die hem andersom terugleggen?

Ik laat hem leggen en smeer alleen waar ik bij kan.
 
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik dit lust!! =P~
 
Ik smeer ook gewoon als hij op het rooster ligt, je moet het allemaal niet te moeilijk maken hoor ;)
 
Ziet er goed uit! Ik denk dat de gasten dit wel gaan lusten!
 
Het was heerlijk!!! Dit ga ik vaker maken, maar dat zal hier niet zo raar gevonden worden denk :))
 
Van harte gefeliciteerd met The Big Three!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan