BasBQ
Beef en Steak

Pulled porc, deze keer op de manier van Noskos geprobeerd op Koningsdag

 
 
 
 

Sjerome

Stoker
Berichten
324
Na diverse keren pulled porc gemaakt te hebben, wilde ik deze keer proberen of de wedstrijd manier van Denis het vlees wat vochtiger kon krijgen.
Het vlees, deze keer procureur, heb ik een dag ervoor geïnjecteerd met de mix. Daarna heb ik het vlees een rub gegeven van B.b.quality en een nachtje in de koelkast gezet.

Om 10:00 stond de bbq klaar, en werd er gerookt met kersenhout, na een uurtje of 5 heb ik het varkentje " Willem" genaamd een oranje rode laklaag gegeven. Mijn favoriete saus van Sweet Baby Ray gemengd met wat appelazijn en wat honing.


IMG_9526.jpeg


Na 2 uurtjes heb ik onze Willem ingepakt en toen bij 92 graden en de priktest vond ik hem wel goed. Even uitdampen en weer in de folie lekker laten rusten.
's Avond nog een eindsausje erbij en zijn we gaan pullen.

Het resultaat was voortreffelijk. Normaal heb ik veel meer saus nodig om het vlees vochtiger te krijgen en overheerst de saus erg. Weer wat wijzer geworden.
De volgende dag hebben we wat over was verwerkt in spaghetti, ook erg lekker.

IMG_9528.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er heerlijk uit!
De tips neem ik weer mee naar mijn volgende pp :)
 
Is idd een prima manier om je procureur heerlijk te grillen wij maken m.u.v.de saus en rub eigenlijk niet anders en smaakt ons nog steeds best. (y)
 
Lekkere PP lusten we wel neem vanavond maar een pitabroodje met PP


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
lekker hoor

druk baasje ben je. bij high en fast 3 gerechten geplaatst en nu deze ook nog. :cool:
ziet er allemaal goed uit hoor
 
lekker hoor

druk baasje ben je. bij high en fast 3 gerechten geplaatst en nu deze ook nog. :cool:
ziet er allemaal goed uit hoor

Dank je, en dan haal ik net de buikspek er net af haha. Tja je moet het beste van maken tijdens de corana crisis. Ik werk al 8 weken vanaf thuis. Scheelt meer als 10 uur reistijd in de week en heb vanaf mijn werkplek zicht op de bbq.
 
elk nadeel heb zijn voordeel
 
Mooi broodje pulled pork geworden, ik zou je willen feliciteren met je Knor maar die heb je nog niet🤔 wacht maar ff iemand wakker schudden🤪
 
Mooie Pulled Pork, jammer dat je maar 2 foto's hebt geplaatst. ;)
Desalnietemin, gefeliciteerd met je knorretje
 
Gefeliciteerd met je Knor🥳
 
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Het is een leuk forum, ben alleen bang dat ik niet veel ga afvallen na het zien van alle mooie dingen die je kan maken.
 
Wat een heerlijkheden zeg, ben zelf al 3 kilo afgevallen sinds we op de camping aan het bbqen zijn (vlees en veeeel salades, geen aardappelen, werkt prima bij mij)

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooie run. Je PP ziet er prima uit. Lekker op een broodje. En door de pasta moet ik nog steeds doen. Moet nog iemand overtuigen dat het lekker is
Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan