BasBQ
Beef en Steak

Pulled Lamb Owensboro Style

 
 

El Mariachi

Kooltjesharker
Berichten
145
Wow, wat was dit lekker! Helaas geen foto van de broodjes, die waren op voor ik er erg in had😁
Het recept is van Noskos, de lamsschouder van de islamitische slager.
Het originele recept was de schouder kruiden met enkel peper en zout. Ik heb er ras el hanout aan toegevoegd. Ik weet niet of dit verschil heeft gemaakt uiteindelijk. Verder heb ik me braaf aan t recept gehouden.
De kerntemperatuur was na zo'n 8 uur op 86 en nog niet op 91 graden maar toen was mijn geduld op zeg maar....
Echt geweldig dit recept! Hierbij de link www.bbq-nl.com/pulled-lamb-owensboro-stijl/

Zeker de moeite waard en weer eens iets anders dan de pulled pork en uitstekend alternatief voor mensen die geen varkensvlees eten.

20200809_121332.jpg


20200809_121939.jpg


20200809_123540.jpg


20200809_131211.jpg


20200809_142604.jpg


20200809_142614.jpg


20200809_203451.jpg


20200809_213822.jpg


20200809_213834.jpg
 
Volgens mij lust ik dat ook. Niks over zeker?
Wat een heerlijkheid
 
Deze gaat op de to do list! Wij eten thuis heel erg graag lam :)

Ik heb het ook graag, maar ons favoriet eilandje is Texel waar we eens per jaar naartoe gaan. Sinds mijn vrouw haar eerste bezoek daar, wil ze geen lam meer eten omdat die beestjes daar overal in de wei zitten :)
 
Ik heb het ook graag, maar ons favoriet eilandje is Texel waar we eens per jaar naartoe gaan. Sinds mijn vrouw haar eerste bezoek daar, wil ze geen lam meer eten omdat die beestjes daar overal in de wei zitten :)
wel een beetje herkenbaar. Ik ga elk jaar kijken bij de koeien die in de diepvries belanden, vind ook niet iedereen bij ons leuk. Maar ook dat bevind bij de dames te wennen

Maar dit ziet er heerlijk uit. Ging het pullen nog wat lastiger omdat het nog niet helemaal op temp was?

Verstuurd met Tapatalk
 
wel een beetje herkenbaar. Ik ga elk jaar kijken bij de koeien die in de diepvries belanden, vind ook niet iedereen bij ons leuk. Maar ook dat bevind bij de dames te wennen

Maar dit ziet er heerlijk uit. Ging het pullen nog wat lastiger omdat het nog niet helemaal op temp was?

Verstuurd met Tapatalk
Ging eigenlijk best ok het pullen en de smaak.... Echt top! En ja het idee van lamsvlees dat heb ik losgelaten hoor. Het is er nu eenmaal, ik behandel het stuk vlees met respect en heb 1 x per week een vegadag. De standaard kip, speklappen en karbonades vd super komen er hier niet meer in.
 
Ik heb het ook graag, maar ons favoriet eilandje is Texel waar we eens per jaar naartoe gaan. Sinds mijn vrouw haar eerste bezoek daar, wil ze geen lam meer eten omdat die beestjes daar overal in de wei zitten :)
Moet toch juist een reden zijn om ze te eten: hoe mooi is het om te zien dat ze daar in de wei heerlijk allerlei kruiden en zilt gras eten, waardoor het vlees al een beetje een zoutige smaak heeft?
disclaimer: oud Texelaar ;)
 
Moet toch juist een reden zijn om ze te eten: hoe mooi is het om te zien dat ze daar in de wei heerlijk allerlei kruiden en zilt gras eten, waardoor het vlees al een beetje een zoutige smaak heeft?
disclaimer: oud Texelaar ;)

Je hebt zeker gelijk, maar mannen en vrouwen zitten op dat vlak net anders in mekaar. Kalf en lam wil mijn vrouw echt niet eten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan