BasBQ
Beef en Steak

Pulled chicken

Arjan_

Tondelzoeker
Berichten
20
Vandaag eens pulled chicken gemaakt.

Diverse recepten gevonden en me eigen plan getrokken.

Weber op 175 graden indirect. Tot een kern temperatuur van 75 graden. En appel hout.

Kippen dijen met de basis rub bestrooid

Binnen het uur de kippendijen op een kern temperatuur van 75 graden. Vond ik vrij snel.

Er af en 10 min in alufolie laten rusten.

Pullen viel me nog wat tegen. Wel mals maar moest er best moeite voor doen .


Geserveerd met groente pakketjes op een mini turksbroodje.
20201115_160320.jpg


20201115_162158_001.jpg


20201115_162538.jpg



Langzaam krijg ik het vuur beter onder controle.

Wel een paar vragen. Hoe krijg ik me kip beter gaar zodat die makkelijker te pullen is.

20201115_162158.jpg
 
Hallo Arjan_ leuke run! Prima resultaat denk ik ook 🤤
Deze reportage hoort echter in het High & Fast topic, hier alleen de daadwerkelijke recepten met beschrijving etc. Zie ook in ieder topic de "regels", als je hier even een klein beetje doorheen leest en de regels aanhoud, houdt het dit forum "schoon" en overzichtelijk en bespaart het de forumleiding modificaties ☺️.
 
Lijkt me erg lekker, maar precies wat Robdijn zegt. Ik was namelijk ook op zoek naar "het recept".
 
Wat Robdijn dus zegt, deze verplaats ik naar H&F.
Voldoet niet aan de regels van de recepten.

 
Ziet er goed uit toch.

Wellicht is de temp. in de folie doorgelopen en is de kip te ver door gegaard
 
Het ziet er heerlijk uit. De stukken zien er wat klein en dun uit. Wellicht dat het beter gaat met een hele kip of kippenpoten.
denk dat je ze ook heerlijk indunne reepjes had kunnen snijden en dan opeten.
 
hoi. ik ben pas gaan pullen bij 100 graden kern temperatuur was boter mals

gr hans
 
Ik ben aan het overwegen om van het weekend pulled chicken te maken ... voor de eerste keer. Om niet een hele kip zitten de peuzelen, kan dit ook perfect met enkel en alleen de borstfilets? Of beter de combinatie van billen en borsten?
 
Ik ben aan het overwegen om van het weekend pulled chicken te maken ... voor de eerste keer. Om niet een hele kip zitten de peuzelen, kan dit ook perfect met enkel en alleen de borstfilets? Of beter de combinatie van billen en borsten?

Ik heb geen flauw idee hoe of waarom maar ik vind een hele kip toch net altijd ietsepietsie lekkerder dan de kip in delen, sappiger en meer smaak. :unsure: ;) !

 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen flauw idee hoe of waarom maar ik vind een hele kip toch net altijd ietsepietsie lekkerder dan de kip in delen, sappiger en meer smaak. :unsure: ;) !

Die filets zijn gewoon makkelijker. Maar die zijn ook magerder :D
Als we eens kip aan het spit hebben, gaat mijn vrouw direct met de filets lopen voor haar en ons zoontje. Ik mag de rest hebben :cool:

Mss van het weekend dan een ganse kiek vlinderen en erop gooien.
 
Die filets zijn gewoon makkelijker. Maar die zijn ook magerder :D
Als we eens kip aan het spit hebben, gaat mijn vrouw direct met de filets lopen voor haar en ons zoontje. Ik mag de rest hebben :cool:

Mss van het weekend dan een ganse kiek vlinderen en erop gooien.
Zoals je zegt is de borst wat magerder maar met de rest vind helemaal niks mis en zelfs meestal meer smaak.
Maar het is zo moeilijk BCC maken met al die losse stukjes. :D :D :D !
 
Die filets zijn gewoon makkelijker. Maar die zijn ook magerder :D
Als we eens kip aan het spit hebben, gaat mijn vrouw direct met de filets lopen voor haar en ons zoontje. Ik mag de rest hebben :cool:

Mss van het weekend dan een ganse kiek vlinderen en erop gooien.
ik zou de borst niet nemen en voor de poten of kippendijen gaan. Hele kip kan ook, gewoon vlees verwijderen en invriezen wat over is. Prima te gebruiken in een hele keur aan gerechten. van de botten kan je nog een lekkere soep trekken.

De borst is vaak ook nog duurder, heeft minder smaak, wordt droger.
 
ik zou de borst niet nemen en voor de poten of kippendijen gaan. Hele kip kan ook, gewoon vlees verwijderen en invriezen wat over is. Prima te gebruiken in een hele keur aan gerechten. van de botten kan je nog een lekkere soep trekken.

De borst is vaak ook nog duurder, heeft minder smaak, wordt droger.

Ik wou voor het gemak gaan :)
Ik zie hier continu die kippendijen, maar ik zie dit nooit bij ons in de winkel liggen.

Zal mss toch voor een ganse kip gaan.

Komt daar voldoende vanaf? We zijn met 3, waarvan de kleinste een zeer slechte eter is. Die zal het eerste broodje half opeten, en dan nog een broodje met choco vragen.
 
Ligt een beetje aan de eetlust maar een kip van 1½ kg moet wel genoeg zijn voor 2½ persoon.
 
Na het filmpje van Noskos en jou foto’s heb ik nu ook enorm zin in PulledChicken. Ga ik van het weekend eens lekker als lunch maken. Dat kunnen we wel gebruiken tijdens het straten.
Heb er nu al zin in

Ik gebruik voor PC altijd kippendijen met bot. Is het vlees nog een hompje. Droogt het minder makkelijk uit. En is nog iets voordeliger ook. Je trekt het na het garen toch uit elkaar.
 
Na het filmpje van Noskos en jou foto’s heb ik nu ook enorm zin in PulledChicken. Ga ik van het weekend eens lekker als lunch maken. Dat kunnen we wel gebruiken tijdens het straten.
Heb er nu al zin in

Ik gebruik voor PC altijd kippendijen met bot. Is het vlees nog een hompje. Droogt het minder makkelijk uit. En is nog iets voordeliger ook. Je trekt het na het garen toch uit elkaar.

Werd ook.getriggerd door @noskos eerlijk gezegd.

Bedankt voor de tips van het weekend nog eens proberen
 
Terug
Bovenaan Onderaan