BasBQ
Beef en Steak

Pulled Beef (stickertje misschien? :P )

 

Stennis

Kooltjesharker
Berichten
127
Na aanleiding van de Post Puled beef wraps van AVR ben ik afgelopen weekend ook bezig geweest.
( http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=16294.msg261132#msg261132 )

Hierbij mijn verslagje:
-Beef gehaald, black angus sukadelappen voor gebruikt.
-Runder bouillonblokje
-Italiaanse kruiden
-Peper

Savonds een Bouillonblokje in een klein beetje heet water oplossen. 1 liter koud water erbij met wat peper en Italiaans kruiden.
Injecteren zover het kon. 2 a 3 uur laten staan.




-De Rub uit het boek "Smokey Goodness" dus de "Smokey's Beef Rub" in inrubben maar. even laten overnachten in de koelkast.




volgende dag de bbq met smokenator op temp brengen van +/-120 graden. met wat blokjes hickory op de kolen en alles op de Q leggen.
lekker laten staan tot interne temp van +/-70graden




tussendoor een braadpan voorbereid met ui en wat rub boter en olie.



alles liep voorspoedig kwa temp. paar keer water bijgevuld. de zone was ook goed te zien.



toen de temp bereikt was "alles" in de schaal. en met folie afgedekt terug op de Q.




voor een oplettend oog..... er mist een stukje  :p pitmaster privilege. even proeven! en dat was al heerlijk!



toen het mooie moment het verwijderen van de folie.



PULLEN!




en heerlijk op een wrap met de gerookte paprika en komkommer




Tsja...... heerlijk! top zo!!

Ik weet niet of het bouillon moment iets gedaan heeft. om het echte losse vlees te krijgen moet het toch "stomen" in de afgedekte pan.
misschien dat het kwa smaak wel iets gedaan heeft. maar daar kom ik achter als ik het nog een keer doe zonder bouillon.
uiteraard net als andere keren......het had wat meer mogen zijn  :D :D  ook dat voor de volgende keer.

bedankt voor het kijken.



 
Het ziet er heerlijk uit!
 
Lekker hoor
 
Lekker!!
 
lekker hoor
 
Lijkt me best lekker heerlijk zeg!
 
Ziet er heerlijk uit. 

Voor Pulled Beef is er geen badge, voor Pulled Pork en brisket kan je er nog een verdienen.
 
Bedankt voor de reacties!

Frits zei:
Ziet er heerlijk uit. 
Voor Pulled Beef is er geen badge, voor Pulled Pork en brisket kan je er nog een verdienen.

Ah frits, op die manier. staat er ergens een overzicht welke je kan halen? of zijn de Pulled pork en Brisket de enige nog?
Dacht ook een bacon stickertje gezien te hebben.
 
Top !! tanx!! dan weet ik wat me te doen staat  :D
 
Ziet er heerlijk uit! Op de to-do
 
* verwijderd *

Laat maar, staat al in het linkje van Ceriel  :-S
 
Terug
Bovenaan Onderaan