We wilden weer eens Pulled Beef proberen, ik kreeg het alsmaar niet voor elkaar met resultaten varierend tussen schoenzool en baksteen.
Maar intussen heb ik hulp, in de vorm van de Fireboard 2 Drive.
Het recept van Melebest ten uitvoer gebracht, met een kleine kilo onderrib.
Dus, gisteravond om 22:20 ging het vlees op de bbq, met rookchips Hickory/Whiskey .
's ochtends even kijken hoe het erbij staat:
Het eindresultaat:
En voor de datanerds onder ons;
Hier is te zien waar het goed, en fout ging:
Ik heb m'n Kamado Joe handmatig gestart, maar voor ik het wist was de temperatuur iets te hoog.
Daarna zoals gezegd s'ochtends gechecked.
Iets voor 17:00 waren de kolen bijna op, maar door ze even tegen elkaar te schuiven kon het feest door gaan.
Ik had de basket niet helemaal vol gegooid, want de zak Pitmaster Quebracho Blanco was leeg, en ik wilde de nieuwe niet aanbreken voor een pond tot een kilo kolen.
Toen tegen 17:00, was de batterij van m'n Fireboard leeg, ik heb er een powerpack aangesloten. Zie de dip in set-point.
Ook heb ik de temperatuur opgeschroefd, want etenstijd naderde, en het vlees was nog niet op temperatuur.
Al met al, heeft het vlees grofweg 20 uur gegaard.
Maar intussen heb ik hulp, in de vorm van de Fireboard 2 Drive.
Het recept van Melebest ten uitvoer gebracht, met een kleine kilo onderrib.
Dus, gisteravond om 22:20 ging het vlees op de bbq, met rookchips Hickory/Whiskey .

's ochtends even kijken hoe het erbij staat:

Het eindresultaat:

En voor de datanerds onder ons;

Hier is te zien waar het goed, en fout ging:
Ik heb m'n Kamado Joe handmatig gestart, maar voor ik het wist was de temperatuur iets te hoog.
Daarna zoals gezegd s'ochtends gechecked.
Iets voor 17:00 waren de kolen bijna op, maar door ze even tegen elkaar te schuiven kon het feest door gaan.
Ik had de basket niet helemaal vol gegooid, want de zak Pitmaster Quebracho Blanco was leeg, en ik wilde de nieuwe niet aanbreken voor een pond tot een kilo kolen.
Toen tegen 17:00, was de batterij van m'n Fireboard leeg, ik heb er een powerpack aangesloten. Zie de dip in set-point.
Ook heb ik de temperatuur opgeschroefd, want etenstijd naderde, en het vlees was nog niet op temperatuur.
Al met al, heeft het vlees grofweg 20 uur gegaard.