BasBQ
Beef en Steak

Procureur ontdooien

 
 

Ron B

Pitmaster
Berichten
586
Goedenavond

Ik wil zaterdag procureur klaarmaken. Die komt uit de vriezer. Nou wil ik die morgenavond eruit halen, vrijdagavond injecteren en met kruiden insmeren.

En dan op zaterdag rond een uur of 09.00 op de bbq leggen.

Mijn vraag:
Kan het kwaad dat het vlees dan al 2 dagen uit de vriezer is?

Vr gr Ron
 
Nee kan geen kwaad. Als je het er later uit haalt is het waarschijnlijk niet eens goed ontdooid. Meeste vlees is nog 4 dagen na ontdooien goed

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
 
Zou hem nu al uit de vriezer halen en in de koelkast leggen. Na 1 dag is hij nog niet ontdooit.
Inderdaad. Las er overheen dat hij het ook nog moet injecteren. Vandaag eruit dan ja

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
 
Ik heb onlangs 2,5 kg procureur uit de diepvries klaargemaakt. Bij ontdooien in de koelkast heb je zéker 2 dagen nodig. Toen ik hem ging injecteren na 1,5 dag merkte ik dat de kern nog lichtjes bevroren was.
 
In een bak water in de koelkast dan ontdooit hij een stuk sneller.
Maar het is woensdag, dus dat moet zonder water ook nog wel lukken als je hem er nu zo inlegt.
 
Bak/soeppan met water +1
Afgelopen weekend nog een -20c bevroren cote de boeuf van 1,5kg in een soeppan gedeeltelijk laten ontdooien. Ergens na het middag uur in de pan met water. Tegen de avond nog niet helemaal ontdooid, maar goed genoeg om een rub erop te laten plakken en reverse searen maar.
Ik hoefde niet te injecteren natuurlijk.
 
Hij ligt sinds vanochtend 04.30 uur(zo vroeg gaat mijn wekker) in de koelkast. Morgenavond ga ik ermee aan de slag.
 
In een bak water in de koelkast dan ontdooit hij een stuk sneller.
Maar het is woensdag, dus dat moet zonder water ook nog wel lukken als je hem er nu zo inlegt.
Moet het vlees wel vacuüm zijn anders verlies je veel vleessappen en dus smaak verlies
 
Moet het vlees wel vacuüm zijn anders verlies je veel vleessappen en dus smaak verlies
Vacuüm is niet nodig..... iedere waterdichte zak kan voorkomen dat het vlees niet in direct contact komt met het water zolang de opening maar boven water blijft ;)
 
Vacuüm is niet nodig..... iedere waterdichte zak kan voorkomen dat het vlees niet in direct contact komt met het water zolang de opening maar boven water blijft ;)
Klopt maar als hij vacuüm is gaat het sneller als hij onder water staat binnen 4 uur is hij zacht en klaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan