Ondanks de regelmatige regenbuien van de afgelopen weken heeft het ei ons meerdere keren van lekkers voorzien. Woensdag was het tijd voor Procureur. In de koeling lag een stuk van 900 gram en dat wilde ik graag klaarmaken. Eerst dacht ik aan PP maar ik twijfelde, wij gebruiken eigenlijk nooit rub en of BBQ saus en wij zijn eigenlijk benieuwd hoe procureur bij garing op lage temp. nu eigenlijk smaakt.
Vandaar even verder kijken en ik kwam uit bij een recept op de site van Herman den Blijker, en met hem, daar heb ik wel wat mee. ik zie wel overeenkomsten met hem......nou ja, eentje dan. Ik bezit ook geen haar meer. Voor de rest ben ik maar een gewone amateur maar wel een die geniet van goede producten en die wilt weten hoe iets daadwerkelijk smaakt. Zijn no nonsense manier van vlees bereiden bevalt mij wel. Goede producten simpel bereiden.
Dinsdag met de voorbereiding begonnen, de marinade gemaakt en het stuk 24 uur laten marineren. De ingredi?nten staan op zijn site.
De volgende dag het ei opgestookt naar een temp. van 90 graden en op.
Indirecte methode het vlees begonnen met garen.
De dom temp bleef mooi onder de 100 graden. Na drie uur begon de kerntemperatuur richting de 63 graden te kruipen. Ondertussen de roseval aardappeltjes en de geglaceerde haricats verts voorbereid. Na bijna 4 uur werd dan inderdaad de 63 graden aangetikt en heb ik het vlees in alu gewikkeld en laten rusten.
De geuren waren geweldig. Mocht ook wel want we hadden al lang genoeg gewacht. Andere gerechtjes klaar gemaakt en vervolgens het vlees aangesneden, yes..... Mooi gaar, licht ros?, maar wel lekker sappig. Dit was geweldig!
Vandaar even verder kijken en ik kwam uit bij een recept op de site van Herman den Blijker, en met hem, daar heb ik wel wat mee. ik zie wel overeenkomsten met hem......nou ja, eentje dan. Ik bezit ook geen haar meer. Voor de rest ben ik maar een gewone amateur maar wel een die geniet van goede producten en die wilt weten hoe iets daadwerkelijk smaakt. Zijn no nonsense manier van vlees bereiden bevalt mij wel. Goede producten simpel bereiden.
Dinsdag met de voorbereiding begonnen, de marinade gemaakt en het stuk 24 uur laten marineren. De ingredi?nten staan op zijn site.

De volgende dag het ei opgestookt naar een temp. van 90 graden en op.

Indirecte methode het vlees begonnen met garen.