BasBQ
Beef en Steak

Problemen met rooster Weber GBS 57 cm Master Touch

RvH6511 zei:
ReneR zei:
-Danny- zei:
Sorry als ik hier iemand mee voor het hoofd stoot.
Maar ik vind het een beetje muggen zifterij betreft het hele rooster verhaal.
Ik kan jullie verzekeren dat dit bij elk verchroomd rooster vroeg of laat zal gebeuren, en wat is het probleem dat je het chroom laagje er af poetst qua functionaliteit veranderd er niets en roesten doet het ook niet.
Ik kan ook niet begrijpen dat Weber zo gek is om deze rede maar roosters te blijven versturen.
Ik heb dit zelf ook bij mijn Wsm 57 en joh dit gaat echt niet roesten hoor er zit nog een koper/nikkel laag onder, en gewoon vaker bbq-en dan weet je zeker dat het niet gaat roesten.
Zo mopper modus uit en bbq-on.  ;)

+1 Danny

Vraag me tevens af wat iedereen met die "oude" en "slechte" roosters doet?
Ik zoek nog een paar rooster en wil die best tegen de verzendkosten over nemen, per slot van rekening willen jullie ze allemaal maar wat graag kwijt.
Dus, waar heb jij je "slechte" rooster gelaten?

Ik wordt graag overspoeld met jullie reacties!!!!

Ik zie weinig reacties.  =)) =))
Die roosters zullen toch niet in de oud ijzer bak belanden bij iedereen?? :-O :-O
Nee bij mij niet in de bak de oude ligt in de UDS waar mijn hitteschild op licht of lekbak
 
De mijne netjes teruggestuurd naar Weber, zoals ze vroegen.
 
Drikusniet zei:
Als het niet uitmaakt dat de chroom ervan afspringt, dan hadden ze hem ook niet hoeven verchromen.
Hangt er vanaf wat het doel is. Als het bedoelt is om het rooster te beschermen totdat het in gebruik wordt genomen en dan vanzelf een beschermend vetlaagje krijgt, dan snap ik het prima.

Maar ik ben er ook nog niet van overtuigd dat het chroom is. Weber NL spreekt van 'verchroomd' maar Weber USA spreekt over 'plated'. Dat laatste zou ook kunnen betekenen dat het vernikkelt is en niet verchroomd, anders hadden ze het wel over 'chrome plated' gehad.

Hoe dan ook, Weber zou duidelijker in zijn communicatie moeten zijn, want het is niet een nieuw 'probleem' maar dit speelt al jaren.
 
Ik weet niet wat ze ermee doen, maar dat de kwailiteit niet "des webers" is ben ik wel met veel mensen eens. Ik bezit 5 webers en de laatste is een 57 die ik vnml gebruik als ik voor meerdere mensen iets moet doen. Ik denk dat ik deze nu een 5x gebruik hebt en het rooster is helemaal verroest en elke laag bescherming is er wel vanaf. Deze 57 staat gewoon bij de andere BBQ's en deze hebben gewoon de roosters zoals ik ze al jaren ken, nml  zonder problemen.
Mijn oude 57 performer heb ik 3 jaar volop gebruikt zonder roosterproblemen. na grofweg 200+ keer BBQ-en was ook hier het rooster wel op en heb ik deze vervangen door Gietijzeren welke ik iedereen aan kan raden. Deze roosters zijn nu nog steeds in gebruik bij diegene die deze BBQ "geerfd" heeft en verkeren  in prima conditie.
Ik snap de frustratie van veel mensen wel, want uiteindelijk is een weber niet echt een goedkope BBQ en je verwacht niet dat na een paar keer gebruik een onderdeel al de prullenbak ingaat. Ik heb even op de Weber site gekeken en daar wordt toch echt vermeld dat je de roosters met hun stalen borstel moet schoonmaken. Als ze dit zelf vermelden mag je er ook vanuit gaan dat je spullen hiertegen bestand zijn.
Ik maak mijn rooster naderhand nooit schoon maar vlak voor ik de BBQ weer gebruik ga ik er even met een groen/geel pannensponsje aan de gang en tot nu altijd schone roosters. 
 
Voor de RVS rooster zoekers,
http://www.webshophousehold.com/tienda/nl/184-rvs-rooster-voor-een-ronde-bbq-diameter-57cm.html
rvs-rooster-voor-een-ronde-bbq-diameter-57cm.jpg

Deze krijg ik vd week binnen, ik laat wel weten of het wat is, mooie prijs om iig een keer te proberen.
 
Ook weber ontkomt niet meer aan 'made in china.'

Verstuurd vanaf mijn SGP521 met Tapatalk

 
@ ReneR

Waar ik me oude rooster heb gelaten. :-/
Achter de schuur wachtend op de oud ijzer boer. :D

Maar als jij hem wilt hebben prima.
Door het buiten staan zit er nu wel wat roest op .

Peter
 
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het rooster bevalt man of magic..

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Mooie prijs goede kwaliteit rvs made in EU en en hij past maw...ik ben er blij mee :D (hij is inmiddels al wat viezer hoor  :p)

bcb674cc-62f7-424d-a162-289121ad0b8a_zpsaraqdkg8.jpg
 
Ik was vandaag bij de intratuin. Hebben een enorme barbecue afdeling met veel, heel veel weber spul. Dit is is in Rosmalen.

Daar lagen 57cm scharnierende grillroosters voor ?44,99...

Stond op het weber label: edelstahl en stainless op...oftewel... Rvs...

Dit is geen geld. Goedkoopste wat ik tot nu had gevonden (online) was ?65

Edit:
Oh ja, hij blonk niet zo als de vercrhoomde versie. Dus lijkt echt RVS voor een prikkie te zijn.


 
Ze gaan het leren.... Na 3x een chrome rooster gekregen te hebben sturen ze nu eindelijk een RVS replacement toe.... I am happy
d9dc23b4c21d543938c8f35ee513d7b4.jpg
b0f4e1e39cc7c037d1aff8e3aa53fdfc.jpg


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NXT-L29 met Tapatalk

 
Mooi dingetje :)
 
RvH6511 zei:
ReneR zei:
-Danny- zei:
Sorry als ik hier iemand mee voor het hoofd stoot.
Maar ik vind het een beetje muggen zifterij betreft het hele rooster verhaal.
Ik kan jullie verzekeren dat dit bij elk verchroomd rooster vroeg of laat zal gebeuren, en wat is het probleem dat je het chroom laagje er af poetst qua functionaliteit veranderd er niets en roesten doet het ook niet.
Ik kan ook niet begrijpen dat Weber zo gek is om deze rede maar roosters te blijven versturen.
Ik heb dit zelf ook bij mijn Wsm 57 en joh dit gaat echt niet roesten hoor er zit nog een koper/nikkel laag onder, en gewoon vaker bbq-en dan weet je zeker dat het niet gaat roesten.
Zo mopper modus uit en bbq-on.  ;)

+1 Danny

Vraag me tevens af wat iedereen met die "oude" en "slechte" roosters doet?
Ik zoek nog een paar rooster en wil die best tegen de verzendkosten over nemen, per slot van rekening willen jullie ze allemaal maar wat graag kwijt.
Dus, waar heb jij je "slechte" rooster gelaten?

Ik wordt graag overspoeld met jullie reacties!!!!

Ik zie weinig reacties.  =)) =))
Die roosters zullen toch niet in de oud ijzer bak belanden bij iedereen?? :-O :-O
Bij mij gaat het GBS rooster gewoon in de kliko hoor. Ga niet helemaal naar de oud ijzer bak

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NXT-L29 met Tapatalk

 
Wailer zei:
Ik was vandaag bij de intratuin. Hebben een enorme barbecue afdeling met veel, heel veel weber spul. Dit is is in Rosmalen.

Daar lagen 57cm scharnierende grillroosters voor ?44,99...

Stond op het weber label: edelstahl en stainless op...oftewel... Rvs...

Dit is geen geld. Goedkoopste wat ik tot nu had gevonden (online) was ?65

Edit:
Oh ja, hij blonk niet zo als de vercrhoomde versie. Dus lijkt echt RVS voor een prikkie te zijn.

Houd er maar een magneet bij , dan zie je snel genoeg of het rvs is of niet
 
Ik ben blond.... Rvs heeft sterke aantrekkingskracht? Of juist niet?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Blond of niet  :D !

Het meeste RVS wordt niet aangetrokken door een magneet.
 
Hans zei:
Blond of niet  :D !

Het meeste RVS wordt niet aangetrokken door een magneet.


Ik kwam deze uitleg tegen op Wikipedia, misschien vind je het leuk om eens te lezen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Roestvast_staal

 
Terug
Bovenaan Onderaan