BasBQ
Beef en Steak

Problemen met rooster Weber GBS 57 cm Master Touch

-Danny- zei:
Sorry als ik hier iemand mee voor het hoofd stoot.
Maar ik vind het een beetje muggen zifterij betreft het hele rooster verhaal.
Ik kan jullie verzekeren dat dit bij elk verchroomd rooster vroeg of laat zal gebeuren, en wat is het probleem dat je het chroom laagje er af poetst qua functionaliteit veranderd er niets en roesten doet het ook niet.
Ik kan ook niet begrijpen dat Weber zo gek is om deze rede maar roosters te blijven versturen.
Ik heb dit zelf ook bij mijn Wsm 57 en joh dit gaat echt niet roesten hoor er zit nog een koper/nikkel laag onder, en gewoon vaker bbq-en dan weet je zeker dat het niet gaat roesten.
Zo mopper modus uit en bbq-on.  ;)


Hoi Danny.

Voor een groot deel ben ik het helemaal met je eens.
Ik heb zelf ook een rooster in m'n OTG 47 wat na 15 jr nog niet roestig is en waarvan het chroom nog netjes op de koperen onderlaag zit, en ik heb er best wel veel op gepoetst.
Maar ik kan me ook best wel het vervelende gevoel van iemand voorstellen die die dacht een kwaliteits product van Weber te kopen (toch ook wel iets duurder) om er achter te komen dat na 3x gebruik het chroom van het rooster loslaat.

Er zijn prima oplossingen voor o.a. RVS, gietijzer of zoals jij aangeeft gewoon veel gebruiken en niet naar kijken.
Maar niet iedereen denkt er zo over.

Mijn mopper modus staat nu op uit, ik heb een prima RVS  voor m'n OTG 47 en een gietijzeren rooster voor het WGA tje gekregen en ben met heel veel plezier aan het Q-en.  ;)

vrgr,  Hans.

 
-Danny- zei:
Sorry als ik hier iemand mee voor het hoofd stoot.
Maar ik vind het een beetje muggen zifterij betreft het hele rooster verhaal.
Ik kan jullie verzekeren dat dit bij elk verchroomd rooster vroeg of laat zal gebeuren, en wat is het probleem dat je het chroom laagje er af poetst qua functionaliteit veranderd er niets en roesten doet het ook niet.
Ik kan ook niet begrijpen dat Weber zo gek is om deze rede maar roosters te blijven versturen.
Ik heb dit zelf ook bij mijn Wsm 57 en joh dit gaat echt niet roesten hoor er zit nog een koper/nikkel laag onder, en gewoon vaker bbq-en dan weet je zeker dat het niet gaat roesten.
Zo mopper modus uit en bbq-on.  ;)

Hoi Danny.
Ik snap je helemaal, en ik twijfelde in het begin ook of ik het zou melden bij weber.
Het gaat mij niet om het roesten, of een belemmering in het bbq-en. Want heb er idd praktisch geen last van.

Ik zie dit namelijk ook als het kopen van een kwaliteitsproduct, wat het niet blijkt te zijn.
Heb er alle begrip voor dat een chroom laag slijt, maar al na 2 maanden?

Ik ben van mening dat als je als consument een product koopt (ongeacht wat) je afhankelijk van de prijsstelling, gebruik, het merk, etc. je een bepaalde levensduurverwachting van dat product mag hebben.
Is dit niet het geval, dan zal de fabrikant/leverancier hiervoor een oplossing moeten verzinnen. Volgens mij is zoiets ook bij wet geregeld.
En aangezien weber vrij scheutig is met roosters verstrekken denk ik dat ze zich bewust zijn van de matige kwaliteit chroomlaag op hun roosters. Anders zouden ze niet zoveel roosters kosteloos nasturen.....

Als bij mijn keukenkraan na 2 maanden het chroom eraf bladert, zal ik daar ook over reclameren. ook al functioneert hij nog.


Maar door dit kleinigheidje heb ik wel meer waardering voor weber gekregen. De service en aftersales is ongekend goed en kunnen velen hieraan een voorbeeld nemen.
Dit zal zeker een volgende aankoop niet in de weg staan, integendeel......
En voorlopig q-en we gewoon lekker door en genieten regelmatig van heerlijke gerechten die onder de deksels van de webers vandaan komen    :)
 
Spuit 11 hiero, haha:
Ik.zag vant weekend wat roesplekjes. Dus lijkt mijn rooster ook de pineut.

Moet ik dit rooster vervangen van mn WMT? Lijkt vooralsnog alleen onderkant te zijn.

Zou rvs een veel betere optie zijn? Als die er zijn tenminste.

En stel die zijn er maar niet in GBS versie, kan ik toch ook mn sear grate op het roosterleggen voor patroontje?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
De 57cm gbs is er ook in rvs trouwens. 
Je kan inderdaad de seargrate ook los op je rooster leggen.
 
Dank voor het snelle antwoord. Eigenlijk is los er op nog wel praktischer. Hoeft niet per se in het midden dan :)

En rvs is een forse verbetering?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Ten opzichte van het verchroomde spul is iets al heel snel een verbetering :D
Ik ben zelf wel fan van RVS, maar puur omdat het amper tot geen onderhoud vergt. Maar, zoveel mensen zoveel wensen.
Ik heb geen 57er, maar wel op al me speeltjes een rvs rooster :) Dat een rvs rooster met gbs voor de 57er bestaat weet ik puur omdat een vriend van mij een 57er heeft, en ik het even moest opzoeken voor hem :)
 
Wailer zei:
Dank voor het snelle antwoord. Eigenlijk is los er op nog wel praktischer. Hoeft niet per se in het midden dan :)
Kies dan voor een groter gietijzer rooster...
Ik gebruik zelf gietijzer van de Monolith, 47 cm en je bepaald zelf het ruitje ipv de dikke Weber-vierkantjes  ;)
 
man_of_magic zei:
Wailer zei:
man_of_magic zei:
Bumpje voor als je nog een RVS zoekt voor je Weber. Kwam deze roosters nog tegen. Redelijke prijs voor RVS roosters (RVS 420).

http://yourservices.nl/roosters-2/BBQ-Roosters-RVS
Dat ziet er niet verkeerd  uit, maar 55 cm... Past dat op mn 57er?
Diameter van weber rooster zelf is volgens mij ook iets van 55 cm dus zou moeten passen
*edit past zeker

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Meten is weten

Verstuurd vanaf mijn H30-U10 met Tapatalk

 
wie weet waar je een weber RVS rooster GBS 57 kunt krijgen ik heb op internet gekeken maar niemand die kan leveren.
 
hier nog een. net een maand oud en amper 2 keer gebruikt en vandaag bij het schoonmaken, met een plestic afwasborstel en  afwasmiddel btw, een stuk chroom laag er af. Mailtje met foto gestuurd naar barbacueshop waar het vandaan komt afwachten wat voor antwoord er komt.

en wat de muggen zifterij betreft: als ik bijna 300 euro voor een bbq neerleg dan verwacht ik toch dat ie na 2 keer gebruik geen gebreken laat zien. je betaalt voor kwaliteit toch? had ik net zo goed de bbq van 3 tientjes bij de locale bouwmarkt kunnen halen.
 
N00bi3 zei:
hier nog een. net een maand oud en amper 2 keer gebruikt en vandaag bij het schoonmaken, met een plestic afwasborstel en  afwasmiddel btw, een stuk chroom laag er af. Mailtje met foto gestuurd naar barbacueshop waar het vandaan komt afwachten wat voor antwoord er komt.

en wat de muggen zifterij betreft: als ik bijna 300 euro voor een bbq neerleg dan verwacht ik toch dat ie na 2 keer gebruik geen gebreken laat zien. je betaalt voor kwaliteit toch? had ik net zo goed de bbq van 3 tientjes bij de locale bouwmarkt kunnen halen.
Hoezo? Werkt je BBQ dan minder omdat er een stukje chroom (dacht trouwens dat het geen chroom was maar wat anders) van het rooster af is?
De kwaliteit van een Weber zit in het totaal van de BBQ en dan met name de ketel. Ga je daarmee goed om dan heb je een BBQ voor het leven. Het rooster zal je op een gegeven moment, afhankelijk hoe vaak en heet je het gebruikt, toch moeten vervangen. Datzelfde geldt voor het kolenrooster.

Toegegeven, in eerste instantie zou ik zeggen dat dit inderdaad niet hoort. Denk ik althans, want dit 'probleem' hoor je al jaren, dus als het een productiefout was geweest hadden ze dit al lang kunnen oplossen. Wat dat betreft mag Weber wel wat duidelijker zijn  :(

Ik werk al bijna 30 jaar met Webers van verschillende leeftijden. Ook bij mij kwamen er bij met name de minder oude BBQ's in het begin stukjes 'chroom' van de roosters af. Ik vind dat persoonlijk een gevalletje van lekker belangrijk. De BBQ doet wat hij moet doen en het rooster zelf gaat daarna vele jaren mee.
Schoonmaken van roosters is ook zo'n dingetje, waarvan ik zelf zo heb 'waarom?' De volgende keer dat ik dat ding gebruik wordt bij het opstarten de boel heet genoeg gestookt, zodat het rooster zich makkelijk laat schoonmaken. In de tussentijd is de viezigheid en vettigheid een goede beschermlaag voor het rooster.
Dat rooster zie ik toch alleen als ik de Q open heb om er iets in te leggen of uit te halen en voor de rest zie ik het niet met het deksel dicht. Zolang dat ding doet wat hij moet doen, prima toch?  :D

 
Dat stukjes chroom loslaten zal mij puur voor de looks niet uitmaken (al lijkt mij het niet normaal dat dit zo snel gebeurd). Echter wanneer dit aan me eten komt te zitten en ik de kans loop het op die manier binnen te krijgen... Die stukjes kunnen vlijmscherp zijn, en het lijkt me geenszins gezond.
Maargoed, het is wel erg jammer dat de chromenroosters te wensen over laten de laatste jaren. Het hoort gewoon niet. Gelukkig is de support erg goed en krijg je normaliter gewoon een nieuwe.

Het vergelijk met een BBQ van 3 tientjes snap ik, maar zal in de praktijk het nket halen. Zoals Dan ook aangeeft wint de kwaliteit van de ketel het veruit van de 3 tientjes ketel en de service van Weber voor een nieuw rooster maakt dat het geheel onvergelijkbaar wordt. (Even gebaseerd op eerdere service vanuit Weber)

(Maargoed, ik heb op me WGA ook vrij rapjes een ander rooster gelegd, ben geen fan van verchroomde roosters in het algemeen)
 
Als het niet uitmaakt dat de chroom ervan afspringt, dan hadden ze hem ook niet hoeven verchromen. En daarnaast is het gewoon niet nodig dat het loskomt als je het proces maar goed uitvoert.
 
-Danny- zei:
Sorry als ik hier iemand mee voor het hoofd stoot.
Maar ik vind het een beetje muggen zifterij betreft het hele rooster verhaal.
Ik kan jullie verzekeren dat dit bij elk verchroomd rooster vroeg of laat zal gebeuren, en wat is het probleem dat je het chroom laagje er af poetst qua functionaliteit veranderd er niets en roesten doet het ook niet.
Ik kan ook niet begrijpen dat Weber zo gek is om deze rede maar roosters te blijven versturen.
Ik heb dit zelf ook bij mijn Wsm 57 en joh dit gaat echt niet roesten hoor er zit nog een koper/nikkel laag onder, en gewoon vaker bbq-en dan weet je zeker dat het niet gaat roesten.
Zo mopper modus uit en bbq-on.  ;)

+1 Danny

Vraag me tevens af wat iedereen met die "oude" en "slechte" roosters doet?
Ik zoek nog een paar rooster en wil die best tegen de verzendkosten over nemen, per slot van rekening willen jullie ze allemaal maar wat graag kwijt.
Dus, waar heb jij je "slechte" rooster gelaten?

Ik wordt graag overspoeld met jullie reacties!!!!
 
ReneR zei:
-Danny- zei:
Sorry als ik hier iemand mee voor het hoofd stoot.
Maar ik vind het een beetje muggen zifterij betreft het hele rooster verhaal.
Ik kan jullie verzekeren dat dit bij elk verchroomd rooster vroeg of laat zal gebeuren, en wat is het probleem dat je het chroom laagje er af poetst qua functionaliteit veranderd er niets en roesten doet het ook niet.
Ik kan ook niet begrijpen dat Weber zo gek is om deze rede maar roosters te blijven versturen.
Ik heb dit zelf ook bij mijn Wsm 57 en joh dit gaat echt niet roesten hoor er zit nog een koper/nikkel laag onder, en gewoon vaker bbq-en dan weet je zeker dat het niet gaat roesten.
Zo mopper modus uit en bbq-on.  ;)

+1 Danny

Vraag me tevens af wat iedereen met die "oude" en "slechte" roosters doet?
Ik zoek nog een paar rooster en wil die best tegen de verzendkosten over nemen, per slot van rekening willen jullie ze allemaal maar wat graag kwijt.
Dus, waar heb jij je "slechte" rooster gelaten?

Ik wordt graag overspoeld met jullie reacties!!!!

Ik zie weinig reacties.  =)) =))
Die roosters zullen toch niet in de oud ijzer bak belanden bij iedereen?? :-O :-O
 
Terug
Bovenaan Onderaan