BasBQ
Beef en Steak

Problemen met rooster Weber GBS 57 cm Master Touch

Dit gebeurt de laatste tijd heel regelmatig bij Weber verchroomde roosters. Gewoon een mailtje sturen naar Weber en je krijgt een nieuwe thuisgestuurd.

Ik heb die nieuwe gewoon omgeruild met bijbetaling voor een RVS rooster. Probleem verholpen. Weber bestelnummer (voor de 57 cm) 8843

Dit is precies hetzelfde rooster maar dan in RVS. Zijkant kan openklappen en geschikt voor GBS. Officieel is deze voor de performer.
 
Heb dit nu ook voor de 2de maal voor en nu krijg ik een gratis RVS rooster van Weber alles geregeld via AllesvoorBBQ

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

 
Heb hetzelfde, maar bij neergelegd dat het niet beter wordt.
Aan de andere kant, mijn rooster is niet zo schoon... Krijgt ie de kans niet voor


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ik vond het wel belangrijk om een goed rooster te hebben, het lijkt me niet zo gezond als dat spul ook aan je vlees blijft hangen en je krijgt het binnen. Daarentegen hebben we met zijn allen ok al jaren anti-aanbaklaag van pannen gegeten zonder er erg in te hebben. Ik weet niet of het echt kwaad kan.
 
Een verchroom laag is normaal gesproken opgebouwd uit koper, dan nikkel en tenslotte chroom. Als dit niet goed gebeurt krijg je problemen. Maar afgezien daarvan, mag je van en product verwachten dat hij geschikt is voor waar hij voor gemaakt is. Dus is het gewoon garantie en mag de leverancier uitzoeken waarom het niet goed gaat.
 
Dit gebeurt al jaren bij de Weber roosters, komt omdat de roosters en ketels (voor Europa) tegenwoordig niet meer in USA maar in Korea worden gemaakt.
En dat dit door poetsen zou komen is de grootste flauwekul, het is gewoon slechte kwaliteit .
Mijn originele Weber rooster wilde ik toentertijd vervangen voor een Klaprooster, na 3 keer BBQ-en kwam het chroom eraf, terwijl het originele (made in USA) rooster nog spik en span was.
Ik heb 3 nieuwe klaproosters op deze manier in korte tijd versleten, van pure ellende overgestapt op een ge-emailleerd rooster van Outdoorchef, en die ziet er na 4 jaar nog prima uit.
(toen waren de RVS roosters er nog niet of niet te krijgen)
 
Ook het "chroom" van m'n WGA rooster begint al aardig geel/rood te kleuren na 3x gebruik en schoongemaakt te zijn.
Gelukkig kreeg ik voor m'n verjaardag een mooi gietijzeren rooster waarbij dit verschijnsel zeker niet voor gaat komen :D !
Het valt me toch wel tegen van een merk als Weber dat bekend stond als een zeer degelijk product. :( !
 
Heb inmiddels contact met weber gehad en we gaan het rooster vervangen voor een rvs exemplaar.
 
Viel dat onder de service of moet je bijbetalen?
 
Het wordt onder garantie kosteloos bij me thuis bezorgd. Ik vind het een zeer nette oplossing vanuit weber.
 
Aanvulling eerdere post.

Ook het "chroom" van m'n WGA rooster begint al aardig geel/rood te kleuren na 3x gebruik en schoongemaakt te zijn.

Ik gebruik ook nog een origineel 47 cm rooster van 14 jaar oud.
Je kan natuurlijk zien dat het goed gebruikt en schoongemaakt is maar het chroom gaat daar echt niet vanaf.
Als ik een evt. een nieuwe krijg voor garantie hoop ik op een betere kwaliteit chroom.

'k moet nog wel even de bon vinden. :D !
 
Top dat weber hem kostenloos vervangt voor een rvs versie.
Precies dit soort service betalen we graag iets extra voor :D
 
Goed dat ik dit topic voorbij zie komen. Bij onze WMT GBS 57cm begint op de "klepjes" voor de briketten na 1 low en slow run en 1x gewoon bbq'en de chroomlaag ook al los te laten  :(

Ik zal hier eens foto's van maken en er een mailtje naar weber aan wagen.

P.s. ik reinig het rooster met een weber rvs borstel zoals aangeraden
 
Iluniaq zei:
Het wordt onder garantie kosteloos bij me thuis bezorgd. Ik vind het een zeer nette oplossing vanuit weber.
Mijn rvs vervangrooster vandaag ontvangen van Weber nederland, volledig onder garantie, dit is dus mijn 2de vervangrooster hopelijk het laatste nu
 
Ik vermoed dat het nu met rvs wel goed komt, moet je veel meer voor doen om die stuk te krijgen ;)
Top dat je hem zo snel al hebt, aankomend weekend 'inbranden'?
 
Op de roosters van Weber zit 2 jaar garantie.
Ik zou dus zeggen na een vervanging van een rooster gaat je periode van 2 jaar opnieuw in, dit is volgens weber niet zo en blijft je garantie dus vanaf de eerst aankoop datum van je BBQ.
Maar ik hoop nu met mijn rvs rooster de komende tijd wel vooruit te kunnen zonder problemen.
Snap niet waarom weber zijn roosters niet standaard in rvs uitvoerd dat zou een hoop ergernis schelen.
 
Inmiddels bericht van Weber dat mijn rooster ook vervangen gaat worden. Op mijn vraag of het eventueel mogelijk is om (al dan niet met bijbetaling) het door de rvs versie te vervangen hen ik helaas nog geen antwoord gehad.
 
Op mijn 47 & 57 cm heb ik nu ook de RVS klapbare versie.(niet onder garantie) De oude roosters waren inderdaad snel koper kleurig.
Ik vind het alleen heel jammer dat ze geen RVS versie voor de WGA hebben. Want daar koop ik gewoon 1x per jaar een nieuw rooster. Zeker omdat ik voornamelijk steaks grill op de WGA wordt hij heel warm en laat het chroom snel los.
Giet ijzer heb ik ook voor de WGA maar dat vind ik niet zo fijn..
 
Helaas hebben ze niet geantwoord op mijn vraag of het mogelijk was om de rvs versie op te sturen met evt. bijbetaling vanuit mijn kant maar gewoon een nieuwe chromen versie opgestuurd.

Hopelijk laat hiervan het chroom niet ook weer los na 2x gebruiken
 
Ik heb van de week  hetzelfde meegemaakt.
Mailtje gestuurd met foto's van mijn rooster en de vraag of ik met bijbetaling  een rvs uitvoering kan ontvangen .
Netjes een mailtje teruggekregen met verontschuldiging en toezegging om een nieuw rooster op te sturen , helaas geen reactie op de vraag voor een rvs rooster . Ook niet telefonisch bereikbaar via het telefoonnummer in de mail.
Garantie is goed bij Weber alleen de communicatie is beroerd zo  niet waardeloos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan