Gisteren heeft Harm van Baron's BBQ Business de Primo geleverd. Ik heb helaas nog geen tafel; maar die gaat er zeker over niet heel erg lang wel komen; Nadat de Primo een dik uurtje warm gelopen had op 100 graden Celcius, ben ik direct maar eens begonnen met een echte low & slow: 3-2-1 BBQ Ribs.
Natuurlijk is het niet gebeurd zonder de foto's
Daarom ook een aantal foto's erbij...

P1020586 by paulwillen, on Flickr

P1020588 by paulwillen, on Flickr

P1020587 by paulwillen, on Flickr

NOKIA Lumia 800_000016 by paulwillen, on Flickr

P1020589 by paulwillen, on Flickr

P1020590 by paulwillen, on Flickr
De voetjes was Harm per ongeluk vergeten; die worden nog nagestuurd; Omdat we toch ventilatie onder de Primo nodig hebben, hebben we de Primo even op wat houtjes gezet.
Aan primo eigenaren: Op de 2e foto kun je zien dat de opening van de binnenste firebox, niet geheel uitgelijnd is met de opening van de ventilatie; Het is me eigenlijk nog nooit opgevallen, maar is dat bij andere Primo's precies hetzelfde geval?
De Ribs waren niet precies 3-2-1, maar 3-1,5-1 en ik moet zeggen: Ze waren verdomd lekker! Heerlijk sappig en mals vlees, en toch ook een krokant korstje. Ribs waren van te voren met een basis Rub ingesmeerd, met 2 lepels appelsap in de aluminiumfolie en vervolgens toen ze uit de aluminiumfolie kwamen met SBR - originele saus verdunt met Appelsap ingeglazed..
Was een feestmaal voor de eerste keer primo.
Bedankt voor 't kijken
Natuurlijk is het niet gebeurd zonder de foto's

P1020586 by paulwillen, on Flickr

P1020588 by paulwillen, on Flickr

P1020587 by paulwillen, on Flickr

NOKIA Lumia 800_000016 by paulwillen, on Flickr

P1020589 by paulwillen, on Flickr

P1020590 by paulwillen, on Flickr
De voetjes was Harm per ongeluk vergeten; die worden nog nagestuurd; Omdat we toch ventilatie onder de Primo nodig hebben, hebben we de Primo even op wat houtjes gezet.
Aan primo eigenaren: Op de 2e foto kun je zien dat de opening van de binnenste firebox, niet geheel uitgelijnd is met de opening van de ventilatie; Het is me eigenlijk nog nooit opgevallen, maar is dat bij andere Primo's precies hetzelfde geval?
De Ribs waren niet precies 3-2-1, maar 3-1,5-1 en ik moet zeggen: Ze waren verdomd lekker! Heerlijk sappig en mals vlees, en toch ook een krokant korstje. Ribs waren van te voren met een basis Rub ingesmeerd, met 2 lepels appelsap in de aluminiumfolie en vervolgens toen ze uit de aluminiumfolie kwamen met SBR - originele saus verdunt met Appelsap ingeglazed..
Was een feestmaal voor de eerste keer primo.
Bedankt voor 't kijken