BasBQ
Beef en Steak

Primo: Warmlopen & Spare Ribs 3-2-1

 
 

paul

Vuurmaker
Berichten
84
Gisteren heeft Harm van Baron's BBQ Business de Primo geleverd. Ik heb helaas nog geen tafel; maar die gaat er zeker over niet heel erg lang wel komen; Nadat de Primo een dik uurtje warm gelopen had op 100 graden Celcius, ben ik direct maar eens begonnen met een echte low & slow: 3-2-1 BBQ Ribs.

Natuurlijk is het niet gebeurd zonder de foto's :) Daarom ook een aantal foto's erbij...


P1020586 by paulwillen, on Flickr


P1020588 by paulwillen, on Flickr


P1020587 by paulwillen, on Flickr


NOKIA Lumia 800_000016 by paulwillen, on Flickr


P1020589 by paulwillen, on Flickr


P1020590 by paulwillen, on Flickr

De voetjes was Harm per ongeluk vergeten; die worden nog nagestuurd; Omdat we toch ventilatie onder de Primo nodig hebben, hebben we de Primo even op wat houtjes gezet.

Aan primo eigenaren: Op de 2e foto kun je zien dat de opening van de binnenste firebox, niet geheel uitgelijnd is met de opening van de ventilatie; Het is me eigenlijk nog nooit opgevallen, maar is dat bij andere Primo's precies hetzelfde geval?

De Ribs waren niet precies 3-2-1, maar 3-1,5-1 en ik moet zeggen: Ze waren verdomd lekker! Heerlijk sappig en mals vlees, en toch ook een krokant korstje. Ribs waren van te voren met een basis Rub ingesmeerd, met 2 lepels appelsap in de aluminiumfolie en vervolgens toen ze uit de aluminiumfolie kwamen met SBR - originele saus verdunt met Appelsap ingeglazed..

Was een feestmaal voor de eerste keer primo.

Bedankt voor 't kijken
 
Nou, dat ziet er al erg fijn uit. En gefeliciteerd met je Primo!
 
Prachtige bbq ge je heel erg veel plezier aan beleven, mooie ribs


Sent from my BlackBerry 9700 using Tapatalk
 
Gefeliciteerd met je Primo! Mooie Q hoor.

De ribs die je hebt gebruikt zijn zo te zien baby back ribs, geen buikribben, dus die mogen een uur korter. Ik doe meestal maximaal een uur in de folie met dat soort omdat ze anders een beetje papperig worden.
 
Ow ja, twee racks kun je gewoon op het rooster leggen hoor, scheelt weer schoonmaken en als je het ribrek gebruikt dan een slag draaien en de ribs er rechtop in ;)
 
noskos zei:
Ow ja, twee racks kun je gewoon op het rooster leggen hoor, scheelt weer schoonmaken en als je het ribrek gebruikt dan een slag draaien en de ribs er rechtop in ;)
Thanks! Ach ik was maar alleen en wilde mijn Accessoire die ik met mijn verjaardag gekregen had eens gebruiken :). Volgens mij deed het niks af aan de smaak, want de ribs waren echt super lekker. Volgende keer als de familie komt en mee-eet, dan maar eens de rechtop positie proberen. Het papperig worden heb ik niet echt kunnen ontdekken gelukkig...
 
Nee natuurlijk doet het niets aan de smaak af, maar het scheelt in schoonmaken ;)
 
Paul, wat een mooi bakbeest, gefeliciteerd met je aankoop.

Ga je de tafel zelf maken of kopen?
 
Frits zei:
Ga je de tafel zelf maken of kopen?

Het heeft op dit moment niet echt haast; maar ik wil hem zeker in een tafel hebben.
Zelf ben ik gezegend met 2 linker handen; dus eigenhandig in elkaar zetten; dat gaat waarschijnlijk niet goed komen. Ik wil wel dat de tafel 90KG kan dragen en niet binnen 1 week uit elkaar valt.

Wel heb ik een aantal mensen in mijn omgeving die verdomd handig zijn met hout en het maken van meubels. Daar ga ik binnenkort eens polsen wat zij voor me kunnen betekenen :)

Iemand trouwens nog antwoord op de vraag in de eerste post?

Aan primo eigenaren: Op de 2e foto kun je zien dat de opening van de binnenste firebox, niet geheel uitgelijnd is met de opening van de ventilatie; Het is me eigenlijk nog nooit opgevallen, maar is dat bij andere Primo's precies hetzelfde geval?

 
Die laatste vraag zou ik even bij Harm neerleggen ;)
 
Heeft Jan (Castelli) geen Primo XL, stuur die even een PM met je vraag.
 
I.d.d. Castelli heeft er ??n Bert ook volgens mij, wel een maatje kleiner maar dat zal qua ontwerp niet veel uitmaken.
 
Ik wou dat ik dat al kon zo'n ribbetjes klaar maken ???
Zien echt lekker uit :)
 
Zal vanavond eens kijken, zo uit me hoofd is het bij mijn anders uitgelijnd.
 
tbob zei:
Ik wou dat ik dat al kon zo'n ribbetjes klaar maken ???
Zien echt lekker uit :)

tbob, gewoon een keertje proberen zo moeilijk is het niet. En als het de eerste keer mislukt ga je gewoon patat en frikandellen halen bij de snackbar, en probeer je het later nog een keer ;)

Mooie Q en ribs Paul!
 
Terug
Bovenaan Onderaan