BasBQ
Beef en Steak

Primo vragen

 
 
 

ThrowonD

Stoker
Berichten
494
Goedenavond...

Heb een vraag, over te temp controle.

Heb de primo op 170 graden, met 1 hitteverdeler, voor indirect met mijn twee probes van de Maverick door een aardappel op deze verdeler.

Daarna stop ik er mijn broodjes in met vulling, en twee bevroren brieKroketten, op het rooster boven de divider, Maverick probes tussen hitte schild, en broodjes.

De temp zakt dan naar 120 graden, en doet er eigenlijk 20 minuten over om weer op 170 graden te komen.
Er is niets veranderd aan de lucht toevoer.

Vraag me af, of dit niet te lang duurt?
Want het gerecht vraagt om 170 graden voor 20 minuten.

graag jullie input
 
Dit duurt inderdaad veel te lang dat is normaal iets van enkele minuten.

 
Meet je voordat je start met de zelfde meters ?

Of voeg je de meters toe bij het plaatsen van het gerecht ? Komt de eerste temperatuur van de dome meter ?
 
Beide thermometers komen niet van hun plek.

Vanaf het begin zitten ze gewoon in de Primo.

Enige verschil is..., dat boven de probe's het gerecht komt te staan... (zo uit de koelkast)...
De deksel staat max 3 minuten open.


Ik heb niet op de thermometer van de primo zelf gekeken.
 
Stook je de primo zoals een ronde Kamado?
dus de kolen onder de D plate?
Zo ja, als je dan ook maar de halve firebox gebruikt, dus met de divider plate op zijn plaats.
Dan kan het zijn dat hij trager op gang komt.
Deze setting gebruik ik bijna nooit voor indirect op hogere temperaturen.
 
Ik kan me hier bijna niks bij voorstellen, als je de Primo opent en daarna weer sluit ( zonder er iets op te leggen ) wat gebeurd er dan met de temperatuur ?

 
Riestad zei:
Ik kan me hier bijna niks bij voorstellen, als je de Primo opent en daarna weer sluit ( zonder er iets op te leggen ) wat gebeurd er dan met de temperatuur ?
Ik weet niet meer hoe dat toen precies kwam, maar het is mij wel een keer gebeurd. Met de door mij bovengenoemde set up van de Q

Ik heb wel een vermoeden maar kan het niet bewijzen.
 
ThrowonD zei:
Enige verschil is..., dat boven de probe's het gerecht komt te staan... (zo uit de koelkast)...
En als je de probe naast het gerecht op het rooster klikt? Waarom er onder?  :-/
 
Ik heb het net even getest, BBQ op 190 graden ( via dome meter ) klepje open kippendijtjes erop nog wat stokbrood, klepje dicht temperatuur is ondertussen gezakt naar 130 graden.
Na ongeveer 45 tot 60 seconden is de dome weer terug op 190 graden.

 
Riestad zei:
Ik heb het net even getest, BBQ op 190 graden ( via dome meter ) klepje open kippendijtjes erop nog wat stokbrood, klepje dicht temperatuur is ondertussen gezakt naar 130 graden.
Na ongeveer 45 tot 60 seconden is de dome weer terug op 190 graden.
Zoals het heurt :D
 
structor zei:
Ik heb wel eens wat goedkopere kolen en dan reageert de primo behoorlijk veel langzaaaaaaaaaaaamerrrr

Dat zou een hoop verklaren hier alleen gele zakken of black ranch!
 
Ik ben fan van Peko of Dammers
 
Terug
Bovenaan Onderaan