BasBQ
Beef en Steak

PP Tennesse Style

 
 

KJ_Nico

Kooltjesharker
Berichten
232
Afgelopen woensdag 3,5kg procureur uit de vriezer gehaald. Daar had ik voor zaterdag1kg vanaf gehaaldom gyros van te maken.
De overige 2,5kg was voor de pulled porc bedoeld. En uiteraard op de stijl van Noskos.

Zaterdagavond geinjecteerd met een mengsel van appelsap, honing, worchestershire, uiengranulaat Jack Daniels. Hiern in de rub gezet. De rub die gebruikt heb is afkomstig uit eerste boek van Jord Althuizen. Na het rubben strak in de folie gedaan....
yyE1G73m.jpg


Zondag vroeg op, de Q aangeslingerd voor indirect op 120gr. Appeltjeshout erbij en de procureur ging er om kwart over acht erop.
990PlDmm.jpg
nvOl0ylm.jpg


In de tussentijd heb ik een BBQ sausje in elkaar geflanst van ketchup, balsamicoazijn, rode ui, knoflook, tijm, chilipoeder en bruine suiker. En een touch van Jack.
tYO6l3Pm.jpg
PCjax08m.jpg


Vanuit deze BBQ-saus heb ik de glaze gemaakt voor het soppen. De glaze bestaat uit de BBQ-saus, honing, appelazijn en Jack. Dit mengsel zachtjes laten pruttelen op de Q.
Kdaa6tpm.jpg


Een kleine vijf uur later gaf de thermometer 74gr aan, tijd voor het soppen.
Sc9fNPQm.jpg


Na twee uur was het tijd om in het aluminiumfolie te gaan. De kerntemperatuur stond op 80gr.
IP4E6MUm.jpg
hOyPnHVm.jpg


Kwart over vier, ff checken. Temperatuur 90gr, ff prikken. Mooi, die mag er af. 15 minuutjes rusten en dan weer in de folie.
Omdat ik de PP wat later nodig had, ingewikkeld in een handdoek. En vervolgens in de koelbox gelegd.
yEbjg98m.jpg
scD2Ez3m.jpg


Tijd om de eindsaus te fixen, wederom de homemade BBQ-saus, worchestershire, appelazijn en weer een beetje Jack.
Xne0a6Ym.jpg
9efUemQm.jpg


Om zes uur was het tijd op te pullen, vlees zag en rook fantastisch.
pNesLgAm.jpg
hRA8qOAm.jpg


En het smaakte voortreffelijk, de smaak van de whisky zat erin, maar totaal niet overheersend.
Ik heb vandaag gebruikt voor op een broodje. Maar dat vertel ik in dit draadje.....
 
Laatst bewerkt:
Ziet er er lekker uit! Ik ga zeker iets met dit recept doen
 
Mooi gemaakt, je kijkt trouwens wel heel serieus bij het barbecuen.
 
Mooi gemaakt, je kijkt trouwens wel heel serieus bij het barbecuen.
Ja een selfie maken en roeren is vrij lastig hahaha

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Tennessee burger net gelezen en nu een Tennessee pp.
fles is ondertussen leeg na al die heerlijkheden?
 
Tennessee burger net gelezen en nu een Tennessee pp.
fles is ondertussen leeg na al die heerlijkheden?

Sjeker niet, heb het echt mondjes maat toegepast. Omdat ik het nite als overheersende smaak wilde hebben.
 
Lekkere run Nico. Dat moet smullen geweest zijn. Ik ga eens het zelfde met Rum proberen. Kijken of dat een beetje terug te vinden is in de PP
 
Rum, das een goeie. Niet geschoten is altijd mis....

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Dit ziet er smakelijk uit. Mooi verslag en met liefde gemaakt.
Zal zeker gesmaakt hebben
 
Ziet er heel lekker uit had ik best een broodje mee gelust.;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan