BasBQ
Beef en Steak

PP op de WGA

 

YannickVR

Sprokkelaar
Berichten
28
Afgelopen weekend met wat vrienden in een vakantiehuisje gezeten om op zondag de Strongmanrun te lopen. Onder het mom van "Wat er af gaat, moet er wel eerst aan", pulled pork op de WGA gemaakt.

Bij de slager in het dorp rond elven een procureur van 2kg opgepikt en thuisgekomen meteen in de standaard supermarktrub gezet, terwijl de WGA al op temperatuur stond te komen:



Stukje vlees er om 12:20 pas op:


Het past net..:


Rond 17:15 een kerntemp van 68 graden. De procureur vervolgens ingefolied en met een flinke scheut bier er bij weer teruggezet:


18:49: 88C! Even laten rusten terwijl we alle andere dingen klaarmaakten


Voor het pullen:


En na het pullen:


Lekker broodje:


En daarna met een goed glas whiskey de avond afgemaakt :)


Het vlees was erg sappig en had een mooie smoke ring. Ondanks dat ik helemaal vergeten was een basting-moment in te lassen zat er een erg goede bark aan.

Foto's zijn klikbaar voor de grotere versie!
 
lekker hoor
 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Proficiat met je Knorretje. Ik blijf een WGA stabiel op temp houden lastig vinden.
 
Jappert zei:
Proficiat met je Knorretje. Ik blijf een WGA stabiel op temp houden lastig vinden.

Danku!

Wat betreft temperatuurregeling, die vond ik juist erg stabiel. Zoals op de foto's te zien had ik aan een uiteinde briketten (Terlanco Kokos), rest van de WGA bovenop het kolenrooster met alufolie een bakje met water over gemaakt. Vervolgens de luchtschuiven aan de zijkant alleen aan de niet-kolen-kant open (dus schuin waardoor je de hele tijd denkt dat de deksel er scheef op zit). Luchtopening bovenop weer alleen boven het vlees open. Bleef erg mooi tussen de 120-130 graden wat voor het beperkte tijdsbestek perfect was :) Na een uurtje of 5 lag het alleen wel goed vol met as aan de kant waar de briketten als eerste aan stonden, dus even gepoked en verplaatst :)
 
INDRUKWEKKEND!
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!
Lekker makkelijk dat de deksel er niet af hoeft om de temperatuur te meten met de pen...
 
Mooi man! Zo op de WGA. Gefeliciteerd met je Knorretje
 
Nu even eerlijk.....tussentijds geen brandstof of rookhout toegevoegd?
 
willyowinki zei:
Nu even eerlijk.....tussentijds geen brandstof of rookhout toegevoegd?

Tijdens het infolien heb ik er nog vijf a zes briketten bij gedaan. Toen de PP klaar was was dat ook wel ongeveer wat er over was. Superzuinig zo'n WGA, eenzelfde sessie op m'n elcheapo smoker gaat er wel een kilo of 4-5 aan briketten doorheen :p
 
=D> =D> =D>
 
Terug
Bovenaan Onderaan