BasBQ
Beef en Steak

PP met jerk kruiden gerookt op laurier en piment

 
 
 
 

Marieken

Pitmaster
Berichten
957
al een tijdje wilde ik deze tip van serious eats testen, zij raden aan jerk-bbq te roken op laurierblad in plaats van rookhout. dit zou de smaak van jerk, dat gerookt wordt op piment hout, het beste benaderen.

ik heb een pulled pork genomen om de smaken op te testen. is dat authentieke jerk bbq? ach, mijn 'authentieke' jamaicaanse recept zegt 'varken of kip'. allerlei stukken vlees gaan daar gewoon op de barbecue.

ik had het vlees een tijd geleden met 'rub' en al ingevroren. de rub is strikt genomen geen echte dry rub, er zit verse knoflook, tijm en pepers in, samen met veel piment. ik had dit al eens eerder gemaakt, en heb nu, als test, ook een beetje suiker toegevoegd.

DSCN2136.JPG


DSCN2137.JPG


daarnaast heb ik een bedje van geweekte laurier onder het varken gelegd, en een rookpakketje gemaakt met piment en geweekte laurier. alles bij elkaar heb ik zo'n 25 gram laurier gebruikt schat ik.

DSCN2138.JPG


DSCN2139.JPG


toen de boel wat minder ging roken net, heb ik het vlees gedraaid en de laurier die onder het vlees lag ook maar op het hete deel van de grill gegooid, omdat ik denk dat er anders aan die kant geen bark komt.

het ruikt in elk geval veelbelovend. en ondanks de wind blijft de q lekker constant 120 graden.
 
Ziet er goed uit, ben benieuwd naar het resultaat!
 
Wachten en wachten , wanneer kunnen we proeven?
 
Ben heel benieuwd, ziet er nu al wel goed uit. Zouden er nog meer foto's volgen???? :D :D
 
Mooie kleuren combinatie op vlees! We lezen het wel hoe het gesmaakt heeft. Ik ben vooral benieuwd wat larierblad doet.
 
Ik lust dit ook wel :p
 
jahaaa heer-lijk!!!

DSCN2150.JPG


DSCN2153.JPG


DSCN2163.JPG


DSCN2164.JPG


DSCN2166.JPG


DSCN2169.JPG


die geur, mmmmmm, we wanen ons weer helemaal op jamaica, boston bay, great huts  :p
zeker een blijvertje.
 
Nice!!
 
Dat ziet er fijn uit, hoeft daar heen sauce op? ( ik ken geen jerk, vandaar mijn vraag)
 
Dat ziet er goed uit, zelfs om 08.00 uur. Altijd leuk om dit soort dingen uit te proberen.
 
Dominique zei:
Dat ziet er fijn uit, hoeft daar heen sauce op? ( ik ken geen jerk, vandaar mijn vraag)

Ze hebben daar saus, bestaand uit olie, extreem verdunde chilisaus en heel veel peper. Een soort verdunde tabasco eigenlijk.

Wat mij betreft hoeft er geen saus op, ik meng alles wat eventueel tijdens het rusten in het aluminiumfolie loopt erdoor. Maar het kan natuurlijk wel.

Ook erg lekker als ontbijt nu trouwens  :p
 
Ok, duidelijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan