Afgelopen OUd en Nieuw voor de 2e keer Pulled Pork gemaakt aan de hand van de beschrijving van BBQ Helden https://bbq-helden.nl/pulled-pork-barbecue/
Deze keer de rub wat minder voorzien van de pepers aangezien er nog jonge kinderen mee gingen eten.
Vrijdagmiddag de Procureur van 1,6KG bij de slager opgehaald en de rub gemaakt.
Vervolgens een beetje vet weggesneden en de procureur ingesmeerd met de rub.
Hierna dus nog ingebonden en vacu?m een nachtje in de koelkast gelegd.
Oudejaarsdag op tijd begonnen na mijn eerste ervaring met Pulled Pork (met mijn verjaardag gemaakt, was pas rond 20:30 op temp ahum)
All set:
Eerst naar de 70 graden dan inpakken.
Vuurkorf ook maar aan om zelf een beetje warm te blijven (en tja fikkie stoken blijft leuk...)
Vlak voor het inpakken
85 graden. Nog even terug op de Q met wat bbqsaus voor een lekker velletje
Klaar!
Lekker lekker!
Er is flink van gesmuld en wat er over was heb ik maandag nog meegenomen naar Mn werk. Vonden mijn collega's heel vervelend
Kon merken dat dit de 2e poging was. Alles verliep een stuk gecontroleerder. Temperatuur bleef mooi stabiel dus weer voor herhaling vatbaar!
Binnenkort maar eens ribbetjes gaan proberen. Die staan ook al heel lang op Mn lijstje!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Deze keer de rub wat minder voorzien van de pepers aangezien er nog jonge kinderen mee gingen eten.
Vrijdagmiddag de Procureur van 1,6KG bij de slager opgehaald en de rub gemaakt.

Vervolgens een beetje vet weggesneden en de procureur ingesmeerd met de rub.

Hierna dus nog ingebonden en vacu?m een nachtje in de koelkast gelegd.

Oudejaarsdag op tijd begonnen na mijn eerste ervaring met Pulled Pork (met mijn verjaardag gemaakt, was pas rond 20:30 op temp ahum)

All set:

Eerst naar de 70 graden dan inpakken.

Vuurkorf ook maar aan om zelf een beetje warm te blijven (en tja fikkie stoken blijft leuk...)

Vlak voor het inpakken

85 graden. Nog even terug op de Q met wat bbqsaus voor een lekker velletje

Klaar!

Lekker lekker!

Er is flink van gesmuld en wat er over was heb ik maandag nog meegenomen naar Mn werk. Vonden mijn collega's heel vervelend

Kon merken dat dit de 2e poging was. Alles verliep een stuk gecontroleerder. Temperatuur bleef mooi stabiel dus weer voor herhaling vatbaar!
Binnenkort maar eens ribbetjes gaan proberen. Die staan ook al heel lang op Mn lijstje!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk