Beef en Steak

PP Bapao

• Onderwerp starter Onderwerp starter flamin firefighter
  • Startdatum Startdatum
F

flamin firefighter

Gast
Na een tijdje hoofdzakelijk alleen op dit forum gelezen te hebben, vond ik het tijd worden om ook maar eens een topic te openen.

In de vriezer had ik nog een voorraadje pp liggen en daar wilde ik eens iets anders mee doen dan het broodje pp zoals we dat allemaal al kennen. Ik denk wel een leuke variant gevonden te hebben...

Broodjes bapoa zijn in de winkel in een aantal versies te koop, meestal gevuld met een vleesmengsel dus leek het me leuk om hier eens wat mee te doen.

Eerst brooddeeg gemaakt en terwijl dat stond te rijzen heb ik een mengseltje gemaakt van (wat kleiner gesneden) pulled pork en sbr-bbq sauce.
Na het rijzen het deeg verdeeld in stukjes van ca 50 gram en hiervan samen met een schepje pp-mengsel bolletjes gemaakt.

IMG_20130313_181456_zps8a7bc119.jpg

IMG_20130313_181444_zps6cbb5ff7.jpg

IMG_20130313_183153_zps89db7411.jpg

Deze bolletjes nog even laten narijzen en vervolgens in ca 15 minuten gaar gestoomd.

IMG_20130313_191832_zps4e8f322e.jpg

IMG_20130313_191655_zps7677bc70.jpg

IMG_20130313_191927_zps8b0380f7.jpg

IMG_20130313_192003_zpse1e552ea.jpg

Op zich is de smaak goed, de volgende keer iets meer vulling er in en door de vulling nog wat  meer bbq-sauce.

Dat is een idee om te onthouden, en dan ook lekker spicy maken  :)

Mooi gedaan erg leuke variant !

Hij is gaaf! Heb je echt brooddeeg gebruikt of speciaal bapaodeeg? Broodje bapoa is trouwens dubbelop want bapao betekent wit broodje ;)

noskos zei:
Hij is gaaf! Heb je echt brooddeeg gebruikt of speciaal bapaodeeg? Broodje bapoa is trouwens dubbelop want bapao betekent wit broodje ;)
Inderdaad gaaf!!!

En bedankt voor deze trivia. Bij ons heet het ook een broodje bapoa, Maar volgens mij is het redelijk gewoon om het zo te noemen

newkids

een hele leuke oplossing voor je restant pp zoals Frits al zei, die gaan we snel eens proberen

Noskos +1

Dat het voor de blanda's gewoon is om broodje bapao te zeggen maakt het niet correct :D
Het is inderdaad alleen bapao. Je vraagt of geeft dus een bapao en niet een broodje bapao (of nog erger broodje bakpao).
Ander klein feitje; hoewel de bapao in Nederland bekend is geworden via de Indische keuken, is een bapao van oorsprong Chinees.

On-topic; ziet er goed uit die bapao's. Denk dat ik het familierecept er maar eens bij ga halen en hierop een PP variant ga verzinnen. Krijg nu al trek :P

En als aanvulling op Dan, ze komen oorspronkelijk uit de buurt van Xian in China ;) Heb daar veel verschillende mogen proberen :)

Leuk en origineel! En vast ook heul lekker!

Leuk die achtergrondinformatie!

Aangezien het idee plotseling in me op kwam en ik geen toko in de buurt heb en ook geen voorraad bapao-meel standaard in de kast heb liggen, heb ik mijn toevlucht genomen naar gewoon brooddeeg. Ongetwijfeld zal het gebruik van bapao-meel een beter resultaat opleveren. volgende keer ga ik dat wel gebruiken en zien wat het verschil is.

Terug
Bovenaan Onderaan