BasBQ
Beef en Steak

Porkrack van de Bastard

ErikvanderKooij

Sprokkelaar
Berichten
25
Zaterdag met een gezelschap van 8 een prima bbq gehad! Hoofdgerecht was een pork rack van 2,5 kg.
'S morgens ingewreven met een eigen rub die ik normaal voorPP gebruik. Eenmaal op de basterd ( temp 130 graden) rustig naar een kern gebracht van 58 graden.
Appelhout er bij voor de rook en af en toe ingesmeerd met apple/chipotle/bourbon glaze van don Marcos. Het resultaat overtrof mijn verwachtingen op alle fronten! Super mals, sappig en extreem smaakvol. Er bij hadden we gegrilde asperges, aardappeltjes en wortel uit de oven!

Ik heb er voor gekozen om niet te pekelen (brine) omdat er flink wat vet aan en in het stuk vlees zat. Alleen de filet kan wat droog worden. Echter die zit zo goed ingepakt in de rest van het vlees en het vet dat ik twijfelde of pekelen wel zin zou hebben.
Door de langzame garing en het vet bleef het vlees heel erg sappig en ook de filet was top! Ook de relatief lage kern temp van 58 graden is prima bevallen. Volgende keer zeker niet hoger. Wellicht dat ik een volgende keer nog wel even de porkrack grill op het einde, is voor de smaak niet perse nodig maar ziet er fraaier uit.

De gevulde paprika op de foto was een voorgerecht. Gevuld met couscous, olijf en geitenkaas. Vooral hadden we overigens een salade van rucola, dun gesneden lauwwarme picanha en een dressing van appel cidre azijn, mosterd en mayo. Was ook niet slecht ;)


b5ccfd6045c922e1649ac8e34309719f.jpg
3c7cc91775bfcec1906d22894227539c.jpg
7434ba605a1b9cc38bfe9f0c646f3393.jpg
97637143498654745015e5c95f957060.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er lekker uit
 
Lekker hoor!
 
Yum! Goed eten hoor!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Vandaag in de herkansing. Nu met chipotle / citrus rub. Vooral omdat hier geen komijn door gaat, niet iedereen in de familie houdt daarvan ;)
Combineren met pittige appelcompote en aardappeltjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan