BasBQ
Beef en Steak

Pork Buns buikspek Momofuku

 
 

Gabor

Pitmaster
Berichten
503
Stond al een tijdje op de todo-lijst: buikspek. 2,5 kg besteld, getrimd (afval is in onze frikandellen gegaan).

Recept van Noskos aangehouden (http://www.bbq-nl.com/?s=momofuke) m.u.v van de broodjes, hardere maar luchtige variant geprobeerd, wij houden niet zo van de zachte broodjes dus wat experimenteren.

Was onze eerste keer buikspek maar wat is dat lekker zeg als het langzaam gegaard is (al gaat ie het eerste uur hoog), na het er afhalen om af te koelen liep iedereen te plukken en te snoepen!

Eerst in marinade van zout en suiker (nachtje).


Geen foto?s van op de que helaas, te druk met de frikandellen?



Iets te lang gegaard, lastig snijden dus we hebben hem gepulled ipv plakjes op brood te serveren.







Wat is buikspek lekker, ook al zonder broodjes, hoisin en de rest, wat een eerste ervaring!! Gaan we vaker doen!



 
Kan niet  zeggen dat ik het er uit kan halen dat het spek is.
Masr het ziet er wel erg lekker uit.
 
Smaakte prima na het daaien van al die frikandellen en we liepen uurtje uit, Spek daarom langer lagen liggen danh nornaal maar had er dus beter af gekund achteraf, mooie leerschool weer ;) Smaak bleef gelukkig goed. Timing blijft de grote uitdaging haha.
 
apart, maar zou het wel eens willen proeven, dat dan wel weer
 
buikspek is koning! ik heb het nog nooit op de barbecue gemaakt, alleen een nacht slowcooken in de oven (in calvados, voor bij zuurkoolstamppot). dus hoppa, op de to do lijst. eten we het ook in de zomer voortaan!

alleen haal ik altijd met zwoerd, lijkt me dat het heerlijk crispy moet worden op de bbq.

 
Ziet er geweldig uit.

Al zit Nosmo waarschijnlijk met het zweet op de rug naar de foto's te kijken waarvan er minstens 1 inlijst waardig is.
 
Een heel mooi en lekker broodje is dat geworden
 
Heerlijk broodje zo!! :D
 
Het buikspek alleen al was heerlijk, had dat niet verwacht, nachtje in suiker en zeezout, paar uur garen en stiekem proeven voordat de broodjes gemaakt werden, we waren echt onder de indruk, gaan we vaker maken! We hadden hem iets te lang laten doorgaren dus plakken waren niet meer te snijden dus hebben we hem als "pulled bacon" geserveerd, je moet wat :)
 
Dat ziet er heerlijk uit!
 
Moet ik ook maar weer eens gaan maken, heb de juiste broodjes pas nog bij de Xotus in Delft zien staan :D
 
Ziet er erg lekker uit dat broodje..lust ik ook wel! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan