BasBQ
Beef en Steak

Porchetta

 
 
 

p.buijsm

Stoker
Berichten
275
Hoi,

Hierbij mijn eerste contributie aan het forum.
Porchetta op de Weber Genesis

Buikspek van 2.4kg
TxqFGMa.jpg


Vulling prep
v4EjrzP.jpg


1Xt5RHz.jpg


wMxNswB.jpg


Rb2IxIk.jpg


Opbinden
UohbVNR.jpg


Klaar voor een nachtje rust in de koelkast
iOCjw2L.jpg


Volgende ochtend 8:00 bbq op 130 voor 8 uur
EqVwGn1.jpg


uurtje of 2 erin
ljmPeiP.jpg


uurtje of 4
1nOZ9tk.jpg


uurtje of 6
fzi5hRh.jpg


et voila, hij is klaar en smullen maar
Tvj3nY1.jpg


Hij heeft de volgende dag niet meer gehaald, verdeeld met de buren. Smaak en bite perfect voor de volgende keer iets minder rozijnen.
Laat me weten wat je er van vindt.

Pierre
 
Recept van Gennaro Contaldo zo te zien? Ziet er prima uit!

Maar WAAROM buikspek zonder zwoerd? D?t is juist de klapper van dit gerecht! Het contrast van het malse varkensvlees met de krakende zoute zwoerd maakt dit zo magistraal lekker.
Zwoerd wel een nachtje van tevoren even voorbehandelen met zout en baking powder: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/low-slow/porchetta-6836/msg127608/#msg127608
 
Had inderdaad graag buikspek met zwoerd gehad, was alleen een last minute actie en na 4 slagers afgereden te zijn voor buik met zwoerd moest ik helaas kiezen voor de zonder optie, les voor de volgende keer om te bestellen inplaats van "even" halen  ;)
 
p.buijsm zei:
Had inderdaad graag buikspek met zwoerd gehad, was alleen een last minute actie en na 4 slagers afgereden te zijn voor buik met zwoerd moest ik helaas kiezen voor de zonder optie, les voor de volgende keer om te bestellen inplaats van "even" halen  ;)
Ok, in dat geval is het je vergeven. Maar laat het niet weer gebeuren ;)
 
ziet er lekker uit, is ook een prima recept.

Zou je jezelf misschien ook nog even voor willen stellen? of heb ik dat net gemist?  ;)
 
Goeie vraag: "Laat me weten wat je er van vind" Pierre.
Nou hij ziet er goed uit, maar wil je het echt weten, "LAAT ME DAN EVEN PROEVEN". :-/ :-/
 
Komt mij bekend voor dit recept ;)
Ik maak hem ook zonder zwoerd, waarom? omdat de maestro Gennaro dat toen ook deed.
Zijn nieuwere versie is met zwoerd, die ga ik zeker eens proberen.

Ziet er heerlijk uit en ik weet hoe hij smaakt, dus ik veeg even mijn toetsenbord af.
 
Dit is zooo lekker! Ik sluit me bij Jeroen aan, de volgende keer met zwoerd!
Je hebt op tijd gegaard? En wat was de keteltemperatuur?
 
Zo, dat ziet er wel heel erg goed uit!
Denk dat ik toch de poelier even moet bellen dat 2,5kg buikspek niet genoeg is  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan