BasBQ
Beef en Steak

Porchetta van het spit

Wat een lovely korstje. Heerlijk.
Mooi werk, had graag een plakje geproefd. 🤪
 
Super zo, top gerecht lijkt mij.
Ik snap alleen ook niet die combinatie van indirect en spit.. Dan verlies je eigenlijk de meerwaarde van het spit..
Dat zie ik dus niet zo. Doordat het spit ronddraait gaat het vet lekker over het spek heen en gaat zo heel gecontroleerd naar de juiste temperatuur om daarna lekker zonder platesetter te zorgen voor een heerlijke korst.
 
25048C1A-2FB3-47E6-962B-EF9C19BD9838.jpeg
 
Ik ga er deze vrijdag even voor..

Ik doe hem ook aan het spit.. en heb er een paar vraagjes over
- tot welke kern temp grill je hem af voordat je BBQ temp verhoogt voor een krokante buitenkant
- je schrijft na 3.5 uur plate zetter eruit.. hoelang is de bereidingstijd en eind temp. van je buikspek. Kan ik een beetje mn kooktijd bepalen :)
- ik zie filmpjes waar ze de huid in snijden maar bij sommige ook niet.. wat zijn de voor of nadelen
Thxs en ik laat het resultaat uiteraard even weten
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er deze vrijdag even voor..

Ik doe hem ook aan het spit.. en heb er een paar vraagjes over
- tot welke kern temp grill je hem af voordat je BBQ temp verhoogt voor een krokante buitenkant
- je schrijft na 3.5 uur plate zetter eruit.. hoelang is de bereidingstijd en eind temp. van je buikspek. Kan ik een beetje mn kooktijd bepalen :)
- ik zie filmpjes waar ze de huid in snijden maar bij sommige ook niet.. wat zijn de voor of nadelen
Thxs en ik laat het resultaat uiteraard even weten
Hoi 2ehans,

Ik heb bij een temperatuur van ongeveer 70 graden de platesetters verwijderd. Ik heb de temperatuur niet verhoogd om verbranden te voorkomen. Gewoon rustig laten draaien en krokant laten worden. Je kan het ook wel bij een temperatuur van 60-65 graden doen, afhankelijk van hoe ver je hem door gegaard wil hebben. De tijd weet ik even niet meer maar denk dat het al gauw zo’n 4-4,5 uur bij elkaar heeft geduurd. Door het insnijden krijg je naar mijn mening de huid krokanter maar zeker weet ik het niet.
Heel veel succes en ben benieuwd naar je resultaat.
 
Wow die zwoerd prachtig gelukt. Om te watertanden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan