BasBQ
Beef en Steak

Porchetta van het spit

 
 
 

Bubbeltje

Kooltjesharker
Berichten
216
6A491F7E-6271-4E62-99F8-B051E0B14980.jpeg
CA8A6081-7089-4004-963F-DE64C2D3AD66.jpeg
710AC861-21D2-4A21-AF74-3D1E138E656F.jpeg
E484EF26-E949-4C2C-96F3-EDB074E08AC7.jpeg
510CD779-5AD2-4A42-A4BE-C68A4F231E85.jpeg
BAD6C128-F600-4758-AB56-5EBBA6F24451.jpeg

Vandaag voor het eerst een porchetta van het spit gemaakt. Ik heb het vlees gisteren bij de Hanos gehaald waar ik ook deze heerlijke kruiden en pasta heb gevonden. De varkensbuik met deze kruiden en verse citroenrasp gekruid. Lekker indirect zo’n 3,5 uur laten ronddraaien op een temperatuur van +- 140 graden. Daarna de platesetters weggehaald en nog rustig laten draaien tot ik hem mooi vond. Daarbij de pasta met ricotta en citroen geserveerd. Voor herhaling vatbaar. Heb nog een stuk over, die ga ik morgen op de snijmachine in dunne plakken proberen te snijden zodat we dat vrijdag bij de erwtensoep op kunnen eten 😋.
 
Dat ziet er goed uit. Heb deze zelf ook een keer gemaakt, maar was toen niet echt een succes. Hoop die van jou wel
 
Dat ziet er goed uit. Heb deze zelf ook een keer gemaakt, maar was toen niet echt een succes. Hoop die van jou wel
Deze was heerlijk en voor herhaling vatbaar 😋.
 
Ziet er lekker uit! Zeker ook mooi krokant aan de buitenkant
Hij was heel krokant. Mijn zoontje zei dat het hem aan knabbelspek deed denken dus missie geslaagd.
 
Wauw dat heb ik ook op m’n lijstje staan voor de recent aangekochte spit!! Erg smakelijk dus 🤗
 
Oe, die ziet er goed uit!

Mooi korstje.
 
Ziet er heerlijk uit😋 , staat altijd nog op tedoen lijstje. 😁
 
Zozo dat ziet er heerlijk uit!!
Porchetta op een broodje is ook een aanrader trouwens
 
Mooie porchetta.
Ik zie alleen het nut niet van de platesetter in combinatie met het spit.
Het spit is juist bedoeld om je volledige bereiding direct te doen.
Door het draaien van het spit, afstand tot de kolen, en de temperatuur zorg je ervoor dat de boel niet verbrandt en krijg je die ultieme roast smaak.
Om ervoor te zorgen dat je afdruipend vet niet in de fik gaat zorg je dat de houtskool niet direct onder het vlees ligt en je een lekbak recht onder het vlees zet. Die bak vul je met water, zand of kattenbakgrit. Die laatste vind ik ideaal.
 
Alleen al voor porchetta Is het het waard om een Spit te kopen
Mijn God, wat Is dat toch lekker.

Mooie korst hoor. Toppertje
 
Wow die korst

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan